دنا پلاس با 4 ستاره ایمنی

با دنا پلاس آشنا شوید
هفته گذشته شرکت ایران خودرو از نسخه فیس لیفت دنا، با نام دنا پلاس رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

بسیاری این حدس را می زدند که دنا پلاس با موتور توربو و گیربکس اتوماتیک به بازار آید. ولی چیزی که ثابت شد، خلاف این مسئله بود و به گفته مدیران ارشد این شرکت، ۵۰ میلیارد تومان هزینه بازنگری در طراحی و اصلاح اصول این خودرو شده است که نقش موثری در ایمنی دنا پلاس داشته است.
گفته شده است که طراحی سانروف و حفظ ایمنی خودرویی یکی از پرهزینه ترین بخش های ساخت دنا پلاس بوده است و از طرفی با ارتقا ایمنی خودرو به وسیله همین بازنگری ها و اضافه شدن کیسه های هوای جانبی جلو، دنا پلاس توسط موسسات تست تصادف و ایمنی در آلمان موفق به اخذ چهار ستاره ایمنی شده است. پیشتر تصاویری و مدارکی منتشر شد که ایران خودرو چند دستگاه از محصولات خود را به کشورهایی چون آلمان فرستاده است. ولی مسئله اینجاست که این موسسه تست ایمنی در آلمان بر مبنا کدام استاندارد ایمنی به این خودرو چهار ستاره ایمنی داده است و آیا تست های انجام شده، جز تست های اصلی Euro Ncap بوده است؟
این روزها اگر در فضای مجازی به دنبال تصاویری از تست ایمنی و تصادف دنا پلاس بگردید، هیچ تصویر مرتبطی را پیدا نمی کنید. شاید بهتر باشد که ایران خودرو در مورد جزئیات تست های ایمنی شفاف سازی را انجام دهد.

۱ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.