دفاع کیفی از افزایش قیمت خودرو

دفاع کیفی از افزایش قیمت خودرو
مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت، متولی پیگیری افزایش کیفیت در خودروهای داخلی هستند.
به گزارش مهر اشکان گلپایگانی در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گروه‌های مختلف قیمتی خودروهای داخلی، هدف‌گذاری را انجام داده و سطوح کیفی را در سال گذشته و سال ۹۶ تعریف کرده است.
وی در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین شورای رقابت، متولی پیگیری افزایش کیفیت در خودروهای داخلی هستند. وی افزود: شورای رقابت نیز براساس اهدافی که در اختیارش قرار گرفته، تغییرات خودروها را نسبت به ابتدای سال ۹۵مقایسه کرده و بر مبنای آن مجوزهای افزایش قیمت یا توقف قیمت را صادر کرده است. وی ادامه داد: بدون استثنا تمامی خودروهایی که مجوز افزایش قیمت را گرفته‌اند با افزایش کیفیت همراه بوده‌اند. حتی بعضی از خودروها نیز افزایش کیفیت داشته، اما به‌دلیل اینکه به متوسط هدف کیفی تعیین شده نرسیده بودند، مجوز افزایش قیمت را دریافت نکرده‌اند.
گلپایگانی تصریح کرد: البته افزایش کیفیت را با تغییر ستاره کیفی خودروها نباید سنجش کرد. برای تغییر ستاره یک رنج وسیعی از امتیاز منفی اتفاق خواهد افتاد. به‌عنوان مثال یک خودرو تک‌ستاره می‌تواند ۱۸۰ نمره منفی داشته باشد و یک خودرو تک‌ستاره دیگر ۳۰۰ امتیاز منفی را ثبت کرده باشد. در نتیجه روند افزایش کیفیت در خودروهایی که افزایش قیمت داشته‌اند، اتفاق افتاده اما منجر به تغییر ستاره نشده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.