درگ جذاب آئودی RS3 سدان در مقابل جگوار I-Pace + ویدیو

درگ جذاب آئودی RS3 سدان در مقابل جگوار  I-Pace
این که این دو خودرو به طور کل با هم تفاوت دارند، دلیلی محکم نیست که آن ها را در میدان درگ رو به روی هم قرار ندهیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از این دو کراس اوور، تمام الکتریکی است که به عنوان یکی از جدی ترین رقیب های تسلا در بحث عملکرد ظاهر می شود و دیگری نسخه سدان یک هاچ بک پرمیوم است. اما باید دید جگوار هم مانند تسلا عملکرد بی نظیری را در بحث درگ خواهد داشت یا خیر؟
جگوار I-Pace از دو موتور الکتریکی در دو محور عقب و جلو بهره می برد و این دو موتور به صورت ترکیبی قدرتی معادل ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۶۹۶ نیوتن متر برای این خودرو به ارمغان می آورد. این توان و آیرودینامیک خوب بدنه باعث می شود جگوار I-Pace در نسخه S تنها در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.
اما در طرف مقابل حریف جدی مرسدس AMG CLA45 و ب ام و M2 را می بینیم؛ نسخه سدان RS3 که پیشرانه نسخه هاچ بک این مدل را دارد. پیشرانه ۲.۵ لیتری و ۵ سیلندر توربوشارژ که توان تولید ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. عملکرد عالی این پیشرانه باعث می شود آئودی RS3سدان تنها در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت بالاتر از جگوار را تجربه کند؛ سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت.
باید در نظر داشت که آئودی RS3 از جگوار سبک تر است و این می تواند باعث عملکرد بهتری در درگ شود اما از سویی دیگر این نکته هم بسیار مهم است که جگوار I-Pace موتور برقی دارد و ویژگی بارز موتورهای برقی، گشتاور اولیه بسیار زیاد آن ها است و باید دید که وزن پایین آئودی موثرتر خواهد بود یا گشتاور اولیه بالا، برای جگوار برد را به ارمغان می آورد.
با شروع درگ، هردو خودرو نزدیک به هم حرکت را آغاز می کنند اما آئودی کم کم فاصله خود را بیش تر می کند و عملکرد بهتری را نشان می دهد. به طوری که در انتهای مسیر درگ، فاصله زمانی ۱ ثانیه را با هم دارند. آئودی RS3 سدان مسیر درگ را در ۱۲.۲ ثانیه می پیماید اما زمان برای جگوار ۱۳.۱ ثانیه را نشان می دهد. اما گروه” carwow” مانند همیشه شتاب ثانویه و ترمز دو رقیب را هم بررسی می کنند. در بررسی شتاب ثانویه، هر دو خودرو با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در یک خط حرکت می کنند و با شروع مسابقه، گشتاور لحظه ای بالا برای جگوار باعث می شود از آئودی کمی پیشی بگیرد اما این برتری دوامی ندارد و آئودی در نهایت جگوار را پشت سر گذاشته و این بخش از مسابقه را هم می برد. در تست سوم، عملکرد ترمز دو خودرو در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت تست می شود که به نظر می رسد آئودی به دلیل وزن کم تر، عملکرد بسیار بهتری را تجربه کند اما در پایان می بینیم که این گونه نیست و جگوار با این که دیرتر از حریف توقف کامل می کند اما فاصله چندان زیاد نیست.
در پایان شما عزیزان را به تماشای ویدیوی این درگ جذاب، دعوت می کنیم.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.