درگ تماشایی بی ام و M760Li و M4 + ویدیو

درگ تماشایی بی ام و M760Li و M4
امروز مروری بر یک درگ جالب بین دو خودرو کاملا متفاوت داریم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرو اول یک لیموزین لوکس ۱۲ سیلندر در مقابل یک کوپه اسپرت پرقدرت ،خودرو اول BMW M760Li XDrive و خودرو دوم BMW M4 Competition pack و این به زبان خودروساز آلمانی یعنی قویترین و سریعترین مدل این کارخانه در مقابل جانشین افسانه ای M3.

میدونم همه ما دوست داریم نتیجه این مبارزه ابرقدرت های خیابانی را زودتر بدانیم، ولی چند لحظه صبر کنین و با هم نگاهی به مشخصات این دو خودرو بیاندازیم،حتما شگفتزده خواهید شد. درمسیر سمت چپ M4 با ۴۴۴ اسب بخار و وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم در سمت راست M760Li XDrive با ۶۰۰ اسب بخار و وزن ۲۱۰۰ کیلوگرم و چهار چرخ محرک قرار دارد. در اینجا خاطر نشان کنم که در سری ۷ در زمان تست ۳ نفر حضور داشتند(راننده،تصویربردار،سرنشین عقب)


واقعا باید گفت که درگی به شدت نزدیک به هم بود. اما هیچ چیزی به اندازه موتور V12 هیجان انگیز نبود. حتی M4 سبک و سریع با وجود سطح شگفت انگیزی از کشش و لغزش. حرف از کشش و لغزش شد و برای مثال زدن M4 در این ویژگی میتوان نمونه ای متفاوت از مرسدس بنز AMG C63 S Coupe را بیان کرد. درگ که قبلا در پیست بین المللی کلارنی در افریقای جنوبی گرفته شد در این کلاس خودرو BMW M4 Competition pack یکی از سریعترین خودرو ها به حساب می آید ولی در نهایت در مقابل قلب تپنده v12 Biturbo هیچ شانسی برای پیروزی نخواهد داشت.

در مورد M760 باید گفت که چندی پیش این خودرو با Skoda 280 و موتور Ducati Panigale V4 مسابقه درگ داشتند که نتیجه تقریبا مناسب را داشت ولی متاسفانه باید گفت گرانترین، پرقدرت ترین مدل امروز BMW با قوانین جدید اروپا سازگاری ندارد و باید به کار خود پایان دهد.

علی محمودی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.