درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت رسید

درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت رسید
محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی از درخواست افزایش قیمت برخی از محصولات تولیدی توسط خودروسازان خبر داد.
به گزارش دنیای اقتصاد صالحی‌نیا در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری در این زمینه عنوان کرد که درخواست افزایش قیمت برخی از محصولات به شورای رقابت رسیده که هنوز در دست بررسی است. وی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که این درخواست طبق روال معمول باید با توجه به آیتم‌هایی مانند کیفیت و نرخ تورم بخشی خودرو بررسی شود. اما سوال بعدی خبرنگاران در این نشست مربوط به ادامه یا توقف تولید پراید بود که صالحی‌نیا در این زمینه اظهار کرد که سیاست‌های اجرایی در این مورد در جلسات و با هماهنگی خودروسازان مشخص شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده خودروهای تولیدی باید از دی ۹۷ مطابق استانداردهای ۸۱گانه عرضه شوند.
معاون وزیر صنعت تاکید کرد: چگونگی به روز رسانی خودروهای تولیدی با خودروسازان است، اما در مورد تغییرات ساختاری یا مرحله‌ای برای توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ هنوز برنامه‌ریزی نشده است. وی با بیان اینکه براساس استانداردهای جدید در مورد تولید خودروهای قدیمی تصمیم‌گیری خواهد شد، افزود: اگر پراید و خودروهای دیگر نتوانند به لحاظ اقتصادی یا فنی اصلاح شوند، تولیدشان متوقف خواهد شد. صالحی‌‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چه شرایطی برای از رده خارج کردن خودروها وجود دارد، گفت: یکی از این شروط آن است که یک خودرو از مقبولیت در بین مشتریان بیفتد و شرط دیگر نیز به الزامات استانداردی مربوط می‌شود. صالحی‌نیا در ادامه در مورد میزان داخلی‌سازی پژو ۲۰۰۸ نیز گفت: تولید این خودرو با داخلی‌سازی ۳۰ درصدی آغاز شده و در این مورد ۸۰ قرارداد با قطعه‌سازان امضا شده و به مرحله ابلاغ رسیده است. وی همچنین اظهار کرد که تولید پژو ۲۰۰۸ به تولید مستمر رسیده و ایران خودرو برنامه تولید ۱۵ هزار دستگاه از این خودرو را طی یک سال در دستور کار خود دارد. صالحی‌نیا در مورد پیش فروش پژو ۲۰۰۸ بدون اعلام قیمت قطعی این خودرو و مغایرت این اقدام با قانون نیز گفت: قیمت این خودرو براساس زمان‌های تحویل در قراردادها خواهد آمد. وی در مورد تاخیر در اجرای وعده‌های داده شده برای امضای قراردادهای جدید خودرویی نیز اظهار کرد: باید همه شرایط را مد نظر داشته باشیم تا به توافق نهایی برسیم. معاون وزیر در ادامه این نشست اشاره‌ای نیز به امضای قرارداد رنو و ایدرو کرد و توضیح داد: در مورد قرارداد رنو و ایدرو بعد از امضای قرارداد اولیه، امضای قراردادهای الحاقی در دست امضا است و به‌زودی نهایی خواهد شد. قرارداد سایپا و سیتروئن نیز در مرحله نهایی قرار دارد.معاون وزیر صنعت همچنین با اشاره به آغاز همکاری شرکت هیوندایی با کرمان موتور گفت: تولید مشترک این دو شرکت با داخلی‌سازی ۳۰ درصدی شروع خواهد شد.در ادامه صالحی‌نیا به الزامات تولید خودروهای هیبریدی اشاره و تاکید کرد که طبق آیین‌نامه‌ای که در دولت در دست بررسی است دستگاه‌های مختلف برای ایجاد زیرساخت‌های تولید و واردات خودروهای هیبریدی و برقی ملزم می‌شوند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.