خودرو در صدر اقلام عمده وارداتی

خودرو در صدر اقلام عمده وارداتی

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

آخرین آمار اعلام شده از سوی گمرک ایران بیانگر آن است که با وجود تداوم بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو دو گروه «وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ سی سی تا ۲۰۰۰ سی سی بجز آمبولانس و هیبریدی» و «قطعات منفصله جهت تولید خودرو سواری بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰ سی سی با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد به استثنای لاستیک» در صدر اقلام عمده وارداتی قرار دارند.

به گزارش عصر خودرو، قرارگیری این دو گروه در میان اقلام عمده وارداتی در حالی صورت گرفته که تیرماه سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت‌سفارش واردات خودروهای سواری به کشور را در راستای ساماندهی واردات خودرو بست،‌ اقدام صورت گرفته از سوی این وزارتخانه در حالی صورت گرفت که اواخر سال گذشته نیز ثبت‌سفارش واردات خودرو برای شرکت‌های متفرقه نیز تعلیق شده بود و با گذشت نزدیک به سه ماه هنوز زمان باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو نامشخص است.

اقدام صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب شد تا کارشناسان و فعالان صنعت خودرو کاهش روند واردات خودرو به کشور را پیش بینی کنند، اما برخلاف تصور فعالان این بخش در نیمه نخست سال جاری شاهد رشد واردات خودرو به کشور بوده ایم. فعالان این بخش معتقدند نامشخص بودن روند واردات خودرو در ماه های آینده از یک سو و تغییر دائمی قوانین واردات خودرو از سوی دیگر موجب شد تا ثبت سفارش کنندگان ترخیص ضرب العجلی خودروهای ثبت شده را در دستور کار قرار دهند تا به این طریق مشمول قوانین و مقرارت جدید نشوند.

براساس جدیدترین آمار منتشره از سوی گمرک ایران در نیمه نخست سال جاری واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی، رتبه سوم اقلام عمده وارداتی به کشور را به خود اختصاص داده است و «قطعات منفصله جهت تولید خودرو سواری بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰ سی سی با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد به استثنای لاستیک» نیز جایگاه چهارم را از آن خود کرده است.

براساس آمار گمرک ارزش «وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ سی سی تا ۲۰۰۰ سی سی بجز آمبولانس و هیبریدی» در نیمه نخست سال جاری برابر با ۵۸۲ میلیون دلار بوده که توانسته سهم ارزشی۲.۴۷ درصدی از مجموع کل ارزش اقلام واردات را از آن خود کند. از سوی دیگر براساس آمار منتشر شده ارزش «قطعات منفصله جهت تولید خودرو سواری بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰ سی سی با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد به استثنای لاستیک» وارد شده به کشور نیز در نیمه نخست سال جاری برابر با ۵۵۱ میلیون دلار بوده که سهم ارزشی ۲.۳۴ درصدی را به همراه داشته است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.