خودروهای PDI قرمزی که راهی خیابان ها می شوند

خودروهای PDI قرمزی که راهی خیابان ها می شوند
بعد از اینکه خودرویی در خط تولید مونتاژ می شود و یا به انبار یک شرکت واردکننده می رسد، طبق قواعد جهانی پیش از تحویل باید مراحل PDI و PDS برای آن ها انجام شود.
در این مرحله اگر خودرویی با مشکل رنگ، بدنه یا مونتاژ مواجه شده باشد، اصلاحا برگه PDI قرمز را دریافت می کند و طبق قانون شرکت حق ندارد تا خودرو را به دست مشتری برساند و باید خودرو به خط تولید برای رفع مشکل بازگردد و یا در انبار واردکننده مشکلاتش رفع شود. تمام واردکننده های خودرو و تولیدکنندگان این قانون را رعایت می کنند. ولی مسئله ای که باعث ناراحتی برخی خریداران شده است، این بوده که نمایندگان فروش خودروها بدون اعلام این مسئله خودرویی PDI قرمز را به مشتری به عنوان یک خودرو سالم تحویل می دهند. حال سوال اینجاست که این خودروها چگونه به دست نمایندگی ها می رسد. شرکت های واردکننده و تولیدکننده هر از چندگاهی این خودروها را به صورت عمومی و یا خصوصی به فروش می گذارند و با انجام کارشناسی قیمتی را تعیین می کنند. اکثر این خودروها بعد از تحویل از جانب خودروسازان فاقد گارانتی اصلی هستند و یک برچسب رنگی بر روی چراغ یا شیشه جلو های آن ها نصب شده است. حال برخی نمایندگی ها با تحویل این خودروها و انجام مراحل رفع مشکل که عموما به رنگ کردن قطعه ای از خودرو یا تعویض شیشه، چراغ ها و آینه ها ختم می شود، خودرو مورد نظر را با قیمتی کمتر از در سایت های خرید و فروش خودرو آگهی می کنند. اینجاست که مشتری بدون اطلاع قبلی با دیدن قیمتی پایینتر نسبت به سایر مدل ها به سراغ این خودرو می رود و بدون دانستن علت ارزانی خودرو را خریداری می کند. بعد از اینکه برای سرویس اولیه و یا بعد از بروز مشکلی به نمایندگی مراجعه می کند، متوجه PDI قرمز بودن خودرو خود می شود. توصیه ما به خریداران خودروهای صفر از بازار آزاد این است که حتما شماره شاسی خودرو را از طریق نماینده رسمی استعلام بگیرند تا در صورت وجود ایراد، با آگاهی کامل به خرید آن خودرو اقدام کنند.
البته که در مواردی، خودرو سالم به برخی نمایندگی ها تحویل داده شده و قبل از تحویل خودرو به مشتری، اتفاقی برای آن افتاده است. وقتی هم که مشتری بعد از چند روز یا چند ماه به مشکل پی می برد، شرکت عرضه کننده این مسئله را قبول نمی کند و دلیل آن است که در سیستم تحویل او، خودرو سالم گزارش شده است. لذا پیشنهاد ما این است که مرحله تحویل خودرو را جدی بگیرید تا در صورت بروز مشکل، شرکت خودروساز و یا عرضه کننده پاسخگو باشد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.