حضور جدی صنعت خودرو در شهرک های صنعتی قم

حضور جدی صنعت خودرو در شهرک های صنعتی قم
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم، حضور صنعت خودرو در استان را سبب توسعه و رونق صنایع کوچک به خصوص قطعه سازی دانست و گفت: تمام زیرساخت ها و زمینه های مورد نیاز حضور جدی فعالان صنعت خودرو در شهرک های صنعتی قم فراهم شده است.
امیر طیبی نژاد در نشست تخصصی مدیران استان با نمایندگان کشورهای خارجی فعال در حوزه صنعت خودرو تاکید کرد: حضور نیروهای متخصص فنی و دانشگاهی، نیروی کار، قطعه سازان توانمند و فعال در شرک های صنعتی، تامین آب، برق، گاز، راه دسترسی، نزدیکی به تهران به عنوان پایتخت کشور، نزدیکی به ۲ منطقه فرودگاهی و از همه مهمتر نگاه مدیریتی حاکم بر استان، شرایطی ایده آل را برای راه اندازی واحد صنعتی تولید خودرو مهیا کرده است.وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه با تدوین قوانین مناسب توسط اداره کل گمرکات، امکان ایجاد انبارهای مواد اولیه تحت نظارت گمرکات نیز در خود واحدهای صنعتی فراهم شده است که می توان از توقف و نگهداری طولانی مدت کالا در بنادر کشور جلو گیری کرد که این امر می تواند تسهیل کننده و کاهش دهنده هزینه های تمام شده کالا را فراهم سازد.
وی در ادامه به سیاست های راهبردی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در بخش رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه شرکت شهرک های صنعتی قم تمام ظرفیت های نیروی انسانی، زیرساختی و مالی خود را در خدمت رسانی به فعالان حوزه تولید و اشتغال استان بسیج کرده است و دست یاری سایر بخش های خدمت رسان استان به صنعت را به گرمی می فشارد.
سرمایه گذار طرف ژاپنی نیز در این دیدار با ابراز رضایت از شریط و زیرساخت های موجود در شهرک های صنعتی قم گفت: بازار ایران از ابعاد مختلف برای کشور ما دارای اهمیت و ویژگی هایی است و در شرایط فعلی به دنبال حضور برای تولید کالا در ایران هستیم.
وی افزود: با ارزیابی هایی که داشتیم مشاهده کردیم که اقتصاد و صنعت ایران به شدت در حال توسعه است و ما امیدواریم بتوانیم حضوری جدی و خوبی را در کشور داشته باشیم.
وی یکی از نیازهای سرمایه گذاری کشور خود در استان قم را وجود و تامین نیروی انسانی متخصص فنی- دانشگاهی و نیروی کارساده دانست و ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز صنعتی موجود در قم برای ایجاد اشتغال و تامین نیروی مورد نیاز استفاده شود.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
آمارها نشان می دهد در استان قم یک هزار و ۹۹۸ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۴۹۸ واحد دچار رکود هستند، یک هزار و ۲۲۱ واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه می دهند. بیش از ۹۵ درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.
منبع ایرنا

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.