جگوار XJ50 نماد نیم قرن پرچمداری سدان های لوکس + ویدیو

جگوار XJ50 نماد نیم قرن پرچمداری سدان های لوکس
داستان XJ سال‌ها پیش در ۱۹۶۸ با سری I آغاز شد و در ادامه با هفت مدل دیگر ادامه پیدا کرد که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

مدل X351 که هنوز همین اطراف است و در حالی که برخی معتقدند به نسبت سدان های لوکس دیگر زیادی کشیده است، مدل XJ هنوز هم سرها را می‌گرداند. برای این جشن ۵۰ سالگی کمپانی جگوار رهسپار پکن شده تا XJ50 را معرفی کند.
این یادبود لوکس دارای سپرهای جدید در عقب و جلو می‌باشد و با فاصله محوری استاندارد و بلند قابل سفارش است. کفش‌های ۲۰ اینچی آلیاژی Venom به پا کرده و نشان Model-Exclusive روی هواکش‌های کناری و انتهای خودرو نقش بسته است. در بخش جلو، شبکه‌های جلوپنجره مشکی شده است. مشتریان می‌توانند از میان رنگ‌های Rosello Red و Santorini Black و Fuji White و یا این Loire Blue shade دوست داشتنی یکی را برای خودرو سفارش دهند.
جگوار XJ50 نماد نیم قرن پرچمداری سدان های لوکس


فضای جالب داخل کابین از صندلی‌های نرم با دوخت لوزی شکل و پشت سری های تجملی سود می‌برد. کنسول میانی با نشان XJ50 مزیین شده و برای بیشتر متمایز کردن این مدل با مدل‌های استاندارد، هنگام ورود شما این نشان را در نورپردازی ورودی درب ها نیز می‌بینید. برای جذاب‌تر شدن اوضاع از پدال‌های فلزی براق استفاده شده است. هنوز حرفی از عرضه خارج‌ از انگلستان آن به میان نیامده، جایی که بهای آن ۷۴.۲۸۰ پوند است.
نهمین نسل از این سدان با شکوه بزرگتر و اسپورت تر شده. هنوز زمان عرضه‌ی آن مشخص نیست اما احتمالاً سال پیش رو به بازار عرضه خواهد شد. انتظار یک S-Class را از آن نداشته باشید زیرا جگوار اعلام کرده که XJ جدید برای دنبال کردن پرچمدار مرسدس به میدان نیامده و بیشتر سدانی با تمرکز بر روی راننده خواهد بود.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.