جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد

جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رتبه‌بندی کیفی خودروهای داخلی را در اردیبهشت ماه اعلام کرد.
طبق گزارشی که سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر کرد،در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تعداد ۹۶۴۹۲دستگاه خودرو تولید گردید که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۴ مدل خودرو درگروه سبک و ۹مدل در گروه سنگین می‌باشد.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ یک پله صعود کیفی داشته و دو ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. سایپا ۱۱۱ اما همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس و پارس تندر چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.
خودروهای تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰، رانا، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و دناپلاس سه ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. باقی خودروهای قرار گرفته در این گروه قیمتی شامل نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵، دنا، دانگ فنگ H۳۰، سورن، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، تیبا، ساینا و تیبا هاچ‌بک دو ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، B۳۰ دارای چهار ستاره کیفی است. چانگان CS۳۵، آریزو ۵ و برلیانس H۳۳۰ سه ستاره کیفی کسب کرده‌اند. خودروی لیفان X۶۰ اتوماتیک نیز دارای دو ستاره کیفی است.
اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، سراتو و هیوندای آی‌۲۰ دارای چهار ستاره کیفی هستند. تیگو ۵، هایما S۷ اتوماتیک و جک S۵ سه ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز، سه خودروی قرار گرفته در این گروه شامل پژو ۲۰۰۸، نیومزدا ۳ و سوزوکی گراند ویتارا دارای چهار ستاره کیفی هستند.

گروه سبک:

۱- بخش وانت:

در این بخش در سطح قیمتی ۲، خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

۲- بخش سواری:

در این بخش، در سطح قیمتی ۱ خودروهای پژو ۲۰۰۸، نیومزدا ۳، گرند ویتارا در سطح قیمتی ۲ خودروهای کیا سراتو و هیوندای i20 ، در سطح قیمتی ۳ خودروی آسا B30 و در سطح قیمتی ۴، رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر۹۰ پلاس و پارس تندر با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش وانت

از تاریخ ۹۷/۰۲/۰۱ لغایت ۹۷/۰۲/۳۱

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش سواری  از تاریخ  ۹۷/۰۲/۰۱  لغایت  ۹۷/۰۲/۳۱

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش سواری

از تاریخ ۹۷/۰۲/۰۱ لغایت ۹۷/۰۲/۳۱

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سبک

گروه سنگین:

۱- بخش باری:

در این بخش، خودروهای کامیونت ایسوزو NPR75K، کامیون ولوو باری FM460، کامیون ایسوز NPR75M و کشنده ولووFH500، کشنده اسکانیا G410 و کشنده ولوو FH460با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

۲- بخش مسافری:

در این بخش، تنها خودروی تولیدی، اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال است.

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین

از تاریخ ۹۷/۰۲/۰۱ لغایت ۹۷/۰۲/۳۱

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سنگین

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.