جای 550 هزار خودرو در بازار خالی است

جای 550 هزار خودرو در بازار خالی است
دکتر معظمی در پنجمین همایش صنعت خودرو کشور گفت: «در حال حاضر برنامه داربم تا به تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال برسیم و در مسیر توسعه قرار گرفته ایم. اما در حال حاضر جای حدود ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در بازار کشور خالی است و باید برای آن فکری بشود».

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

معظمی در ادامه گفت: «صنعت خودرو کشور در ابتدا مونتاژکار بوده و حال می بینیم که به سمت تولید و حتی صادرات حرکت کرده است. امروز صنعت خودرو کشور سهم بالایی از نیاز بازار را تامین می کنند. اما واقعیت آن است که این نشان از رضایت کامل مردم از خودروسازان نیست. امروز در برخی بخش ها خودروسازان از توقع مشتریان دور هستند و باید این فاصله از بین برود. امروز وزارت صنعت سختگیری های زیادی به صنعت خودرو تحمیل می کند و این مسئله باعث می شود که رضایت مشتریان هم بیشتر شود. در حال حاضر ما فشار را در بخش های صنعت خودرو کشور احساس می کنیم و به هر حال این صنعت به عنوان یکی از اصلی ترین رکن های اقتصادی کشور به حساب می آید».
وی در خصوص صنعت قطعه سازی گفت: « پیام من این است که صنعت قطعه سازی کشور راهی جز اتصال به زنجیره جهانی ندارد و باید ادغام میان آن ها اتفاق بیافتد. اذغام به آن معنا که با هم توسعه پیدا کنند و منظور یکی شدن از نظر فیزیکی نیست. خوشبختانه در حاشیه این همایش شاهد ۱۳ قرارداد همکاری قطعه سازان با شرکای خارجی هستیم. امروز در صنعت خودرو جهان این اعتقاد وجود دارد که مثلت خودروساز، قطعه ساز و مردم باعث پیشرفت این صنعت می شود. این یعنی باید صنعت قطعه سازی کشور پیشرفت کند و تا ما بتوانید توقعات مردم را مرتفع سازیم».
دکتر معظمی در خصوص سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی گفت: «امروز صنعت قطعه سازی کشور می تواند بازاری پرسود برای سرمایه گذاران باشد. در حال حاضر می بینیم که صنعت خودرو کشور در حال تیکاف است و با سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی می توان سرعت رشد آن را ارتقا داد. همچنین هفته گذشته رئیس محترم جمهور اعلام کرد که طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین نیز آغاز شده و در آینده نزدیک باید توقع داشت که رشد چشم گیری در صنعت خودروهای تجاری و قطعه سازی آن ها ببینیم».

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.