جایگزین هوراکان هم هیبریدی می‌شود

جایگزین هوراکان هم هیبریدی می‌شود
لامبورگینی قصد دارد تا چند سال آینده، نسخه‌های متعددی از هوراکان عرضه کند اما پس از آن، جایگزین این مدل در سال ۲۰۲۰ معرفی شود که طبق آخرین گزارش‌ها، این مدل مجهز به یک پیشرانه هیبریدی خواهد بود. استفانو دامنیکالی، مدیر لامبورگینی در مصاحبه جدید خود، راجع به جایگزین هوراکان صحبت کرده است.
دامنیکالی در این مصاحبه گفته است که این خودرو از یک پیشرانه هیبریدی با قابلیت کار در حالت تمام‌الکتریکی بهره خواهد بود و به گفته او، این پیشرانه هیبریدی از «باتری‌های قدرتمند نسل بعد» بهره خواهد برد که باعث پایین نگه داشتن وزن خودرو می‌شوند. تا به امروز، هیچ خودروسازی نتوانسته است چنین باتری‌هایی را بسازد. البته تویوتا در این زمینه از بقیه کمی جلوتر است.
البته دامنیکالی به طور قطع گفت که یک خودروی تمام‌الکتریکی در برنامه‌های لامبورگینی جایی ندارد و طرفداران این برند، به الکتریکی‌سازی محصولات این شرکت علاقه چندانی نشان نداده‌اند. او گفت هیبریدی‌سازی پاسخ لامبورگینی به قوانین و محدودیت‌های جدید مربوط به مواد آلاینده خودروها است، نه الکتریکی‌ها.
مدیر لامبورگینی درباره پیشرانه V12 افسانه‌ای و محبوب این برند نیز گفت که حداقل تا آینده‌ای نزدیک، شاهد کنار گذاشته شدن این پیشرانه نخواهیم بود و جایگزین آونتادور قطعا مجهز به آن می‌شود. او گفت: مشتری‌های ما به دلیل قدرت و عملکرد پیشرانه‌های تنفس طبیعی ما، به سراغمان می‌آیند. به همین خاطر است که تصمیم گرفتیم که نسل بعد پیشرانه‌های V12 این شرکت نیز همچنان تنفس طبیعی باقی بمانند و این یکی از دلایلی است که خودرویی مثل آونتادور، همیشه منحصر به فرد خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، جایگزین آونتادور نیز در سال ۲۰۲۰ ولی کمی زودتر از جایگزین هوراکان معرفی خواهد شد. لامبورگینی بعد از این دو خودرو، به سراغ همکاری خود با MIT خواهد رفت که درباره تحقیق و توسعه فناوری‌های ذخیره باتری و انرژی‌های جایگزین است. به عقیده دامنیکالی، مخزن ذخیره انرژی الکتریکی در خودروهای امروزی، یک مشکل اساسی است که باید در آینده سریعا حل شود و خودروسواران، نباید درباره میزان باقی‌مانده انرژی خودروی خود و زمان باقی‌مانده استفاده از آن، نگران شوند.
لامبورگینی اولین خودروی الکتریکی خود به نام اوروس که یک محصول شاسی‌بلند است را در دسامبر امسال معرفی خواهد کرد. اگرچه نسخه عادی این خودرو از پیشرانه ۴ لیتری V8 دو توربوی گروه فولکس‌واگن بهره می‌برد، اما نسخه الکتریکی آن به مانند پورشه پانامرا S E-Hybrid، همراه با یک موتور موتور الکتریکی عرضه می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.