تویوتا فعالیت خود را با ایرتویا متوقف کرده است؟

تویوتا فعالیت خود را با ایرتویا متوقف کرده است؟
به تازگی وقتی وارد سایت toyota-global.com می شوید و نمایندگان رسمی این کمپانی ژاپنی را در خاورمیانه جستجو می کنیدبه نکته ای عجیب می رسید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به تازگی کمپانی تویوتا در لیست نمایندگان خاورمیانه خود در خصوص شرکت ایرتویا نوشته است:
TMC had stopped and is not currently conducting any business transactions involving Irtoya.

در این جمله کمپانی تویوتا ( TMC= Toyota Motor Corporation) گفته است که دیگر فعالیت و معاملات تجاری میان تویوتا و ایرتویا انجام نمی شود. حال سوال اینجاست که چگونه ایرتویا به عنوان نماینده رسمی تویوتا در ایران فعالیت می کند و از طرفی به عنوان نماینده این کمپانی ژاپنی به نمایشگاه خودرو تهران می آید؟

وقتی به صفحه نمایندگان تویوتا در خاورمیانه نگاه می اندازید، یه مسئله ای دیده می شود که شاید سیاست ژاپنی ها و ایرانی ها در پیش داشته باشد. در بخش نماینده نام Irtoya Co درج شده است و از طرفی در توضیحات آن فعالیت با این شرکت ایرانی نقض شده است. در صورتی که کمپانی تویوتا می توانست نام ایران را از لیست نمایندگان خود در خاورمیانه حذف کند.
به گفته برخی کارشناسان بازار و صنعت خودرو کشور، این روزها ژاپنی ها به خاطر از دست ندادن بازار آمریکا فعالیت با برخی شرکت های ایرانی را نقض می کنند. البته که تمام کمپانی های ژاپنی چنین رویکردی را ندارند و تنها دو کمپانی ژاپنی در سایت های رسمی خود از فعالیت با ایران سر باز می زنند. ولی در واقعیت فعالیت خود را با شرکت های ایرانی ادامه می دهند و گاهی به نام شرکت واسطه ای معاملات مالی خود را با بازار ایران برقرار نگه می دارند. لذا بسیاری احتمال می دهند که تویوتا تنها در بحث ظاهر و پیگیری اولیه از این تکنیک استفاده کرده و فعالیت با ایرتویا را نقض کرده است. اما برخی کارشناسان دیگر معتقد هستند که چند وقتی است، روند فعالیت مستقیم شرکت ایرتویا با تویوتا ژاپن با مشکلاتی رو به رو شده و وجود نام یک خودرو با چند سری شماره شاسی نشان می دهد که خرید محصولات تویوتا از جانب ایرتویا به صورت مستقیم از ژاپن انجام نمی شود.
ولی ایرتویا بارها به صورت رسمی اعلام کرده که نماینده واقعی تویوتا ژاپن در ایران است. این شرکت برای اثبات این مسئله، سال گذشته در نمایشگاه خودرو تهران تقدیرنامه ها و تندیس های اهدا شده از کمپانی تویوتا ژاپن به ایرتویا را به نمایش گذاشت که برای سال های اخیر است. همچنین در این شرکت تردد نمایندگان ژاپنی تویوتا بارها دیده شده و برخی اعتقاد دارند که ایرتویا نماینده رسمی تویوتا ژاپن است و تنها این کمپانی ژاپنی در بازی های رسانه ای فعالیت خود را با نماینده ایران منکر می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.