توقف فروش ب‌ام‌و i3 در بازار آمریکا


تولید نخستین‌ها از هر طیفی، از بهترین خبرهایی است که یک خودروساز می‌تواند در ذهن خود داشته باشد، اما به همان اندازه که این خبر شادکننده است، شکست چنین پروژه‌هایی نیز ملالت‌انگیز است. اکنون نیز شرکت ب‌ام‌و به خاطر عدم موفقیت در فروش i3 و اعلام فراخوان جهت مرجوع کردن این سری از محصولات خود، چنین تجربه تلخی را پشت سر می‌گذارد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، معرفی i3 به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد. این خودرو، در واقع دومین محصول از طیف مدل‌های الکتریکی‌شده سری i بود که بعد از خودروی اسپرت هیبریدی i8 به بازار عرضه شد. علی‌رغم آن مدل، این i3 تنها از یک پک باتری برای حرکت موتور الکتریکی خود استفاده می‌کرد و بعدا یک نسخه بنزینی هم از آن معرفی شد که به عنوان یک جنراتورز آنبورد عمل می‌کرد.

عمدتا i3 به دلیل طراحی متقارن و طیف محدود خود، با نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های مختلفی روبرو شد. برخی از افراد ظاهر عجیب آن را جذاب می‌دانند، در حالی که برخی دیگر عدم تمایل خود به این نسخه را ظاهر این خودرو می‌دانند که شبیه به سگ بولداگ است. به هر حال، آنطور که ب‌ام‌و تصور می‌کرد، i3 نتوانست موفقیتی در فروش داشته باشد و در مسیر تبدیل کردن این برند باواریایی به یک بازیگر مهم خودروهای الکتریکی با شکست مواجه شد.
با این حال، ب‌ام‌و ماه گذشته ۱۰۰ هزارمین نسخه از i3 را تولید کرد، از این رو، اگرچه ممکن است از منظر تیراژ رقابتی با نیسان لیف نداشته باشد، اما هنوز تعداد زیادی از این خودرو در سراسر جهان وجود دارد. به دلیل اینکه آمریکا به‌عنوان بازار اصلی و کوچک ب‌ام‌و محسوب می‌شود، می‌توان انتظار وجود تعداد ۳۰ هزار از این سری خودروی ب‌ام‌و را در کشورهای اطراف امریکا داشت.

در این صورت، نمایندگی‌های ب‌ام‌و با رسیدن زمان فراخوان، نسبتا شلوغ می‌شوند، چرا که این شرکت خودروسازی به تازگی بعد از شایعاتی که به وجودآمد، فراخوانی را جهت مرجوع کردن محصولات خود اعلام کرد.
پیداست که موسسه NHTSA با انجام تست‌های تصادفی اخیر، نتایج متناقضی را ارایه کرد. این مشکل در خصوص درجه ایمنی برای آدمک مخصوص تست است که در طول انجام تست‌های سخت و پرمانع کمربند ایمنی را نبسته بود.

اگرچه کمربند ایمنی یک الزام است، اما موسسه مذکور هنوز تست‌ها را به این صورت انجام می‌دهد که آدمک تست به‌صورت بدون کمربند است و نتایج آن‌ها همچنان تاثیرگذار است. در مورد ب‌ام‌و i3 آدمک محکمی با وزن حدود ۵۰ کیلوگرم و یک متر و ۵۰ سانتی‌متر قد برای انجام تست ایمنی مورد تایید موسسه فوق، در خودرو قرار گرفت.
در نتیجه، فروش ب‌ام‌و i3 متوقف شده است و تمام خودروهای حال حاضر در جاده‌ها فراخوانده شده‌اند. ب‌ام‌و در حال حل این مشکل است، اما چیزی در خصوص اینکه چه زمانی در دسترس خواهد بود و شامل چه چیزهایی است را اعلام نکرده است. با این وجود، مهم است که به تمام صاحبان i3 یادآوری شود که خطر ایمنی تنها برای مسافرانی که دارای ویژگی فیزیکی مشابه آدمک تست هستند، وجود دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.