توسعه صنعت قطعه‌‌سازی منجر به افزایش کیفیت خودروهای داخلی می شود

توسعه صنعت قطعه‌‌سازی منجر به افزایش کیفیت خودروهای داخلی می شود
رییس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو گفت: افزایش کیفیت خودروهای داخلی منوط به مهارت قطعه‌سازان در تولید قطعات مورد نیاز خودرو است.
رضا رضایی رییس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در گفتگو با ، باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هدف‌گذاری دولت برای تولید خودرو در سال ۹۶ یک میلیون و پانصد هزار خودرو است و همه باید در جهت افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در کنار افزایش کمیت آن تلاش کنیم.
وی در ادامه افزود: افزایش کیفیت خودروهای داخلی منوط به مهارت قطعه‌سازان در تولید قطعات مورد نیاز خودرو است و از مسئولان می‌خواهیم که با توجه ویژه به این حوزه صنعتی کشور، در کنارِ با کیفیت‌تر کردن خودروی داخلی به افزایش اشتغالزایی نیز کمک کنند.
رضایی تصریح کرد: صنعت قطعه‌سازی تا اواسط دهه ۸۰ ، با همکاری خوبی که از سمت خودروسازان، دولت و بانک‌ها رخ داد، توانست رشد قابل توجهی داشته باشد و اگر این روند ادامه پیدا می کرد، اکنون می توانستیم در صدر قطعه سازان جهانی قرار بگیریم.
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در سال های اخیر برای خودروسازان اذعان داشت: تحریم‌های نابجا، مشکلات درونی و رکود اقتصادی باعث شد تا بخشی از توان قطعه‌سازان تحلیل رفته و نتوانستیم از جهت تقویت دانش فنی و شرایط تکنولوژی به شرایط مورد نظر دست یابیم.
رییس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در پایان تأکید کرد: اگر خواهان آن هستیم که صادرات قطعات را گسترش دهیم و به افق ۱۴۰۴ دست یابیم باید به این صنعت توجه ویژه داشته باشیم زیرا تمام زیرساخت‌های لازم برای گسترش آن در کشور، طی سال‌های گذشته فراهم شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.