تنها کمتر از 6 ساعت تا رونمایی رکستون G4

تنها کمتر از 6 ساعت تا رونمایی رکستون G4
گروه صنعتی رامک خودرو امشب برنامه دارد تا آخرین محصول سانگ یانگ برای بازار ایران را در هتل نووتل رونمایی کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این مراسم با حضور مدیران ارشد این شرکت، اصحاب رسانه، کارشناسان و مهمانان ویژه برگزار می شود و احتمالا حوالی ساعت ۱۹ الی ۲۰، بالاخره بزرگترین خودرو سانگ یانگ به بازار کشور معرفی می شود. این خودرو قرار است که به عنوان یک SUV در بازار حضور داشته باشد و با توجه به سبک طراحی می تواند از نظر عملکرد نسبت به کراس اوورها قوی تر باشد. اما چیزی که تا به این لحظه مشخص نیست، قیمت این SUV کره ای است.
این خودرو از نظر ابعاد مشابه به تویوتا پرادو است و حدود ۱۰ سانت از این خودرو ژاپنی کوتاه تر است.
رکستون جدید به رکستون G4 هم در بازار جهانی شناخته می شود. این خودرو به شاسی نردبانی مجهز است و موتور آن در راستای خودرو نصب شده است. همچنین رکستون قابلیت دو دیفرانسیل با گیربکس میانی تجربه می کند. برای همین در این SUV کره ای در حالت عادی دیفرانسیل عقب وظیفه انتقال نیرو را دارد و در صورت تشخیص راننده می توان آن را به چهار چرخ محرک سبک و یا سنگین تبدیل کرد.
رکستون G4 به پیشرانه دو لیتری توربو GDi مجهز است که ۲۲۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر از دور موتور ۱۵۰۰rpm تولید می کند. گیربکس ۶ دنده اتوماتیک آیسین هم وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو به دیفرانسیل ها دارد. از نظر طول، رکستون ۲۰۱۸، حدود چهار متر و ۸۵ سانتی است و ارتفاع بیش از یک متر و هشتاد سانتی متر را دارد. برای همین نظر ابعاد، بسیار نزدیک به تویوتا پرادو بوده و تنها ۱۰ سانتی متر از آن کوتاه تر است.
از نظر امکانات می توان لیست زیر را به رکستون G4 اختصاص داد:
۹ کیسه هوا
رادار خطی
رادار نقطه کور
سیستم کنترل پایداری
سیستم ضد واژگونی
پشت آمپر نیمه دیجیتال با امکان انتخاب نوع طرح
تودوزی چرم
۷ صندلی
گرمکن صندلی های جلو و عقب
سردکن صندلی های جلو
گرمکن فرمان
سیستم تهویه دوگانه
سیستم تهویه ردیف سوم و کمپرس کولر مستقل
رینگ های ۲۰ اینچی
تنظیم سه حالته وضعیت دیفرانسیل
سنسور نور
سنسور باران
شستشوی اتوماتیک شیشه های جلو
سانروف
خروجی دوشاخه برق ۲۲۰V با توان ۲۰۰W
استارت دکمه ای
حافظه صندلی راننده
آینه های تاشو برقی
دوربین ۳۶۰ درجه ۲D و ۳D
ترمز پارک برقی
اتوهلد
نوربالای اتوماتیک
آینه وسط حساس به نور
درب صندوق برقی
زاپاس مشابه به لاستیک های اصلی
کروزکنترل
و…

طبق اطلاعات سایت های خارجی، سانگ یانگ رکستون G4 حدود ۱۰% از سانتافه گرند (نسخه بزرگتر و قوی تر هیوندای سانتافه که به صورت رسمی در بازار ایران وارد نشده است) ارزانتر است و از سانتافه بازار ایران مقداری گرانتر معامله می شود. در بازار انگلیس هم نسخه کم آپشن این خودرو شروع قیمتی از حدود ۲۷ هزار پوند را دارد. حال با توجه به تغییر تعرفه های واردات خودرو، بهای ارز و هزینه های جاری واردات و شماره گذاری خودروها، به نظر شما سانگ یانگ رکستون G4 مدل ۲۰۱۸ با چه قیمتی به بازار ایران می آید؟ آیا این خودرو می تواند در بازار کشور میان کراس اوورهای رقیب موفق باشد؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.