تلاش مزدا برای تولید خودروی AWD

تلاش مزدا برای تولید خودروی AWD
چندی پیش، در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس، شرکت خودروسازی مزدا، از نسل جدید مزدا۶ رونمایی کرد. سدان متوسط خانوادگی مزدا، در مقایسه با نسل پیشین خود، دست‌خوش تغییرات ظاهری و داخلی شده است ومزدا برای این خودرو یک پیشرانه توربو‌شارژ درنظر گرفته است. این به روزرسانی‌های انجام شده در نسل جدید مزدا۶، اقدامات مثبتی است، ولی با توجه به تغییر پیشرانه در این نسل و گشتاور ۴۲۰ نیو‌تن‌متری این پیشرانه، بهتر است که به‌جای انتقال این قدرت به محور جلو، این قدرت و گشتاور به هر چهار چرخ این خودرو منتقل شود.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، مزدا هیچ خبری را مبنی بر تولید نسخه چهارچرخ محرک مزدا۶ تایید نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که نسل آتی این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار باشد. ماساهیرو مورو، مدیرعامل کارخانه مزدا در آمریکای شمالی اظهار داشت که امکان نصب سیستم تمام چرخ محرک بر روی نسل فعلی مزدا۶، امکان‌پذیر نیست. احتمال می‌دهیم که ما قادر به ترکیب سیستم چهارچرخ محرک با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی این خودرو نباشیم، در واقع ما برای نصب این سیستم بر روی سدان‌های خود، مشکل طراحی داریم. به همین دلیل است که ما تا به امروز موفق نشده‌ایم که این سیستم را بر روی مزدا۳ و ۶ نصب کنیم.
با این حال مزدا می‌داند برای اینکه بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد و سدان‌های لوکس خود را در بازارهای جهانی مطرح کند، نیاز به عرضه سیستم چهار چرخ محرک برای محصولاتش دارد. در آمریکا، ۸۰ الی ۹۰ درصد مشتریان، علاقه به خرید سدان‌های چهارچرخ محرک را دارند. سیستم تمام چرخ محرک، یکی از ویژگی‌های مهم خودرو است که مشتریان را به خود جذب می‌کند و مزدا از بخش تحقیق و توسعه خود خواسته تا چگونگی نصب این سیستم را بر روی محصولاتش بررسی کند.
هنوز صحت استفاده مزدا از سیستم تمام چرخ محرک بر روی محصولاتی مانند مزدا۶ و ۳ تایید نشده است، اما مزدا در حال تلاش برای نصب این سیستم بر روی محصولات جدیدش است. اضافه شدن سیستم چهارچرخ محرک به خودروهای مزدا، باعث می‌شود قابلیت‌های رانندگی محصولات این شرکت بهبود یابد و محبوبیت این برند را افزایش دهد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.