تغییرات ساختاری در نسل جدید فولکس‌واگن بیتل

نگاهی عمیق به فولکس‌ واگن بیتل دیروز و امروز
برنامه‌های گزارش‌شده برای فولکس‌واگن بیتل نسل بعدی حکایت از این دارد که این خودروی نمادین تحولی بزرگ را شاهد خواهد بود. به گزارش وبسایت اتوکار، فولکس‌واگن به‌طور جدی تولید یک بیتل دیفرانسیل عقب و تمام‌الکتریکی را در نظر دارد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، این تغییر و تحول قرار است روی بیتل اصلی صورت گیرد که خودرویی دیفرانسیل عقب است و موتور آن در قسمت عقب واقع شده است. براساس این گزارش، اگر بیتل الکتریکی به مرحله تولید برسد، پیشرانه آن در قسمت عقب واقع خواهد شد. بر اساس کانسپت ID Buzz که اوایل امسال در نمایشگاه اتومبیل دیترویت از آن رونمایی شد، این خودرو به نوعی مکمل فولکس‌واگن میکروباس جدید خواهد بود.
بنا به گفته هربرت دیس، رییس شرکت، تمایل فولکس‌واگن برای خودروهای الکتریکی شامل برنامه‌هایی با «کانسپت‌های احساسی» است. دیس پیش از این که به چشم‌انداز تولید فولکس‌واگن جدید تمام الکتریکی فکر کند، به بیتل الکتریکی جدید اشاره کرده بود. پلتفرم MEB که به‌طور اختصاصی توسط فولکس‌واگن آماده شده است، ظاهرا آماده تولید خودروهای نمادین از نسخه‌های گذشته این برند است. هرچند فولکس‌واگن تصمیمی مبنی بر تولید بیتل جدید نگرفته، اما او موضعی شفاف نسبت به تولید آن داشت. با توجه به طیف وسیع خودروهای الکتریکی، هیئت مدیره شرکت در این خصوص رای‌گیری خواهد کرد. مدیر اجرایی خاطرنشان می‌کند که پلتفرم MEB به خاطر انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، برای «کانسپت‌های احساسی» به مثابه یک دوست است.
دیس با اشاره به اینکه فرصت خوبی در خصوص خودروی الکتریکی داریم، گفت: می‌توان زیرمجموعه و مشتقات خوبی از این سبک خودرو تولید کرد چرا که پلتفرم آن از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. می‌توانیم اقدامات خوبی مانند دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک را برای این خودرو اجرا کنیم.
دیس ضمن تایید پشتیبانی پلتفرم MEB از ۱۵ خودروی الکتریکی تصریح کرد: ۵ مورد از آنها برای فولکس‌واگن برنامه‌ریزی شده‌اند. این برند در حال حاضر، تولید هاچ‌بک ID را برای اروپا تایید کرده و از کانسپت ID Crozz به‌عنوان پیشگام بالقوه برای کراس‌اور تمام الکتریکی رونمایی شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.