تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ۵ تا ۲۰ درصد شد

 تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ۵ تا ۲۰ درصد شد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تصویب تعرفه خودروهای هیبریدی ۵ تا ۲۰ درصد خبر داد.

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست هیئت وزیران در مورد کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی ، اظهارداشت: با توجه به انتقادات مطرح شده مبنی بر چرایی افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی وزارت صنعت پیشنهاد خود را برای اصلاح تعرفه خودروهای هیبریدی را به هیأت دولت ارسال کرد که مورد تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: در تصمیم جدید هیأت دولت تعرفه واردات خودروهای مایلدهیبرید، فول‌هیبرید، پلاگین‌هیبرید و خودروهای تماما الکتریکی بین ۵ تا ۲۰ درصد تعیین شده است.

وی در خصوص رأی دیوان عدالت اداری در لغو مصوبه دولت در اعلام تعرفه‌های جدید خودرو، افزود: رأی اخیر دیوان عدالت برای یک شعبه بوده و قابل تفویض کلی نیست. اما اگر رأی دیوان توسط شعبه عمومی صادر می‌شد امکان لغو مصوبه دولت را داشت. به این صورت که رأی دیوان در هیأت دولت بررسی و بعد از شکسته شدن آراء اجرایی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: هنوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه جدید هیأت دولت را به دستگاه های مربوطه ابلاغ نکرده است.

به گزارش تسنیم، اوایل دی ماه سال جاری بود که پس از چند ماه توقف ثبت سفارش خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای از هیات وزیران منتشر کرد که شامل تعرفه‌های جدید خودروهای وارداتی بود. در فهرست جدید، تعرفه انواع خودروها افزایش یافته بود اما آنچه بیش از همه توجه‌ها را جلب کرد، افزایش ۱۱ برابری یا بیش از ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی بود. به این صورت که خودروهای هیبریدی که تا پیش از ابلاغ تعرفه‌های جدید، با تعرفه ۴ درصد وارد کشور می‌شد به یک باره با تعرفه ۴۵ تا ۶۵ درصدی مواجه شدند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.