تسلا مدل 3 مغلوب iNext می‌شود؟

تسلا مدل 3 مغلوب iNext می‌شود؟

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

آن چه در نمایشگاه اتومبیل دیترویت حایز اهمیت بود، حضور قوی ب‌ام‌و با معرفی خودروی الکتریکی iNext با قدرت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر بود که سال ۲۰۲۱ به مرحله فروش خواهد رسید.
اما در جلسه سالانه سهامداران ب‌ام‌و که ماه مه گذشته تشکیل شد، صحبت‌هایی راجع به مدل iNext شد و تخمین‌های زده‌شده، حکایت از این داشت که قدرت پیمایش این خودروی تمام‌الکتریکی بیش از ۴۸۰ کیلومتر است.
به گزارش خودرونویس، ب ام‌و نه قبلا و نه الان عنوان نکرده که این پیمایش بر اساس چه استانداردهایی تخمین زده شده؛ چرا که سنجش این میزان هم بر اساس استاندارد اروپایی وجود دارد و هم بر مبنای استاندارد آمریکایی و یا حتی بعضی از خودروسازها بر اساس استانداردهای داخلی خود را دارند.کانسپت iNext در واقع پیش‌نمایشی است ازکراس‌اوور لوکس سایزمتوسط آینده برند تازه‌متولد شده i ب‌ام‌و که تاکید بر به کار گیری پیشرانه‌های الکتریکی و تکنولوژی خودران دارد. برخورداری مدل iNext از قابلیت خودران سطح ۳ SAE این امکان را به خودرو می‌دهد که در بیشتر شرایط به‌صورت خودران حرکت کند. با این وجود اما، قابلیت سطح ۳ راننده را ملزم به قرار گیری در حالت آماده‌باش در هر لحظه می‌کند. یک سال بعد، ب‌ام‌و این قابلیت را به سطح ۴ ارتقا خواهد داد که راننده می‌تواند با چشمان بسته و بدون درگیر بودن دست روی فرمان، تمام جاده را به‌طور ایمن طی کند. ب‌ام‌و همچنین یک حالت قدرتی با نام Boost Mode برای این مدل در نظر گرفته که نکات و راهنمایی‌هایی رانندگی در راستای ارائه بهتر قدرت و عملکرد را به راننده در شیشه اتومبیل نشان می‌دهد.

تسلا مدل 3 مغلوب iNext می‌شود؟

ب‌ام‌و iNext به طور مستقیم با تسلا مدل Y، کراس‌اووری بر پایه مدل ۳ رقابت خواهد کرد که معرفی آن اعلام شده اما رونمایی از آن صورت نگرفته است. هر چند هر روز یک معرفی و رونمایی جدید از خودروهای الکتریکی صورت می‌گیرد، اما با توجه به خودروهای فعلی، iNext اکنون در طیف خودروهای الکتریکی با قدرت پیمایش بالا قرار دارد. اگر iNext الان آماده عرضه بود، به‌راحتی‌ می‌توانست از تسلا مدل ۳ با توانایی پیمایش مسافت نزدیک به ۵۰۰ کیلومتری پیشی ‌ بگیرد، ضمن اینکه قابلیت خودران بهتری هم می‌توانست داشته باشد. تسلا قول برخورداری از تکنولوژی خودران بهتری را در آینده داده است، اما مشخص نیست که قابلیت سطح ۳ یا سطح ۴ چه زمانی قابل دسترس خواهند بود.
ب‌ام‌و همچنین از فرصت پیش‌آمده در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۸ برای معرفی ب‌ام‌و کوپه i8 2019 استفاده کرد. این خودروساز اواخر سال گذشته، روداستر i8 را رونمایی کرد و در همان زمان تمام جزییات کوپه i8 به روزشده را ارایه داد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.