تاکاتا اعلام ورشکستگی کرد

 تاکاتا اعلام ورشکستگی کرد
شرکت ایربگ سازی ژاپنی تاکاتا ضمن اعلام ورشکستگی در آمریکا و ژاپن اعلام کرد که شرکت آمریکایی موسوم به سیستم های ایمنی کلیدی(KSS) این شرکت را به قیمت ۱.۶ میلیارد دلاری خریداری خواهد کرد.
به گزارش عصرخودرو، این بزرگترین اعلام ورشکستگی یک شرکت ژاپنی در طول تاریخ است. تاکاتا با دهها میلیارد دلار هزینه و بدهی ناشی از یک دهه فراخوان محصول و شکایت مواجه است.
چندی پیش سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کردند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می‌کند که باعث می‌شود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.
نیترات آمونیوم ماده‌ای است که بویژه در نواحی مرطوب با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می‌تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.
عیب ایربگهای تاکاتا تاکنون ۱۷ تن در سراسر جهان قربانی گرفته است. این موضوع باعث فراخوان حدود ۱۰۰ میلیون خودرو از سوی بیش از ۱۲ خودروساز جهانی شده است.
شرکت TK هلدینگ، زیرمجموعه تاکاتا در آمریکا با اعلام بدهی ۱۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری اعلام ورشکستگی کرد و همچنین تاکاتا در ژاپن نیز اوایل امروز(دوشنبه) با اعلام ورشکستگی از دادگاه بخش توکیو خواستار حفاظت شد.
شرکت تحقیقاتی شوکو در توکیو برآورد کرد، مجموع بدهی های شرکت تاکاتا در ژاپن به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد.
یکی از وکلای تاکاتا می‌گوید، رقم نهایی بدهی های تاکاتا به نتیجه مذاکرات با مشتریان خودروسازان که بخش عمده هزینه ها به آنها مربوط می‌شود، بستگی دارد.
در این میان در پی اعلام ورشکستگی تاکاتا، شرکت آمریکایی سیستم های ایمنی کلیدی(KSS) مستقر در میشیگان برای خرید تاکاتا اعلام آمادگی کرده است.
در قراردادی که نهایی شدن آن ۱۶ ماه طول خواهد کشید، KSS با در اختیار گرفتن فعالیت های تاکاتا موافقت کرده است.
این شرکت آمریکایی تمام ۶۰ هزار پرسنل تاکاتا را در ۲۳ کشور جهان و کارخانه هایش در ژاپن را حفظ خواهد کرد. براساس این توافق تاکاتا بدون هیچ وقفه ای به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و کمترین خللی به زنجیره تامین آن وارد نخواهد شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.