ب‌ام‌و ‌های دیزلی با دو توربو می‌آیند

قیمت و مشخصات فنی بی ام و X3 مدل ۲۰۱۸ اعلام شد
با توجه به قوانین سخت و اتحادیه اروپا و همچنین نگرانی در مورد آلودگی محیط زیست کمپانی­‌های خودروسازی به موتورهای کم حجم روی آورده‌­اند که در این بین موتورهای کم حجم دیزلی بسیار مقرون بصرفه واقع شده­‌اند. هنگامی که سوخت موتور از نوع دیزل باشد برای بازده بیشتر این توربوشارژها هستند که کارآمد خواهند بود. طبق خبرهای اخیر BMW قصد دارد تمامی موتورهای کم حجم خود را به سیستم دوتوربوشارژ تجهیز کند.
به گزارش خودرونویس، این برند آلمانی قصد دارد در ادامه پیشرانه‌های دیزلی کم حجم خود یعنی ۱۸d و ۲۰d را در حال حاضر از یک توربوشارژ در آنها بکار رفته است را به سیستم بی­توربو ( دوتوربو ) مجهز نماید.
در واقع این موتور که با کد B47 شناخته می‌­شود با این تغییرات کد آن به B47TU1 تبدیل خواهد شد. این اقدام BMW در جهت افزایش قدرت نبوده بلکه تنها هدف این کمپانی بالا بردن راندمان و کاهش چشمگیر مصرف سوخت و حذف نویز و صداهای گوش خراش اگزوز است.
بدین ترتیب قدرت موتور ۱۸d همان ۱۵۰ اسب بخار و قدرت موتور ۲۰d همان ۱۹۰ اسب بخار باقی خواهند ماند با این تفاوت که موتورهای تویین توربو جدید کارآمد­تر بوده و مصرف کمتری نیز خواهند داشت.
این در حالی است که موتورهای جدید این شرکت با چنین تغییراتی راحت‌تر می­‌توانند از پس قوانین سخت گیر یورو۶ بر بیایند و برای تست­‌های جدید WLTP و RED آماده شوند.
با این تغییر تولید CO2 این موتورها حدود ۵ درصد بطور میانگین کاهش پیدا خواهد کرد. البته این تنها تغییر بر روی موتورها نخواهد بود چرا که قرار است فشار تزریق سوخت به درون سیلندر نیز افزایش یابد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.