بی کیفیت ترین وانت ها را کدام شرکت تولید می کند؟

بی کیفیت ترین وانت ها را کدام شرکت تولید می کند؟
بر اساس گزارش ماهانه ISQI برای کیفیت خودروهای تولید داخل، می بینیم که تعدادی از محصولات خودروسازان تنها با یک ستاره کیفی به بازار عرضه شده اند. این امتیاز نشان می دهد که به هیچ وجه برخی خودروهای تولید داخل کیفیت لازم را ندارند و حتی از دیگر خودروها نیز بسیار عقب تر می ایستند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما در میان خودروهای تولیدی، شاید حساسیت کیفیت در خودروهای کار و تجاری بیش تر احساس شود، زیرا افرادی که برای این دسته از خودروها هزینه می کنند، به فکر کسب درآمد با خودرو هستند و بدیهی است که هرچه خودروی کار و تجاری با کیفیت تر باشد،هزینه های جاری و دردسرهای راننده را کم می کند.
در بحث خودروهای وانت کم تر از ۵۰ میلیون تومان، می بینیم که بازار ایران بیش ترین تقاضا را برای آن ها دارد. براساس گزارش خرداد ماه ISQI، رنو تندر۹۰ پیکاپ با کیفیت ترین وانت ساخت داخل است که ۳ ستاره کیفی دارد. پس از آن وانت مزدای تک کابین نیز با ۲ ستاره کیفی در جایگاه بعدی قرار دارد، اما خودروهایی همچون وانت آریسان، مزدا دو کابین و وانت نیسان تنها یک ستاره کیفی دارند. اکنون سوال این جاست که چرا نباید در صنعت خودروهای پیکاپ، خودروسازان ما پیشرفت داشته باشند. واقعیت آن است که با وجود تندر۹۰ پیکاپ با ستاره کیفی، بسیاری از رانندگان وانت، ترجیح می دهند که به دلیل ظرفیت بار به سراغ محصولاتی همچون وانت نیسان، مزدا و آریسان بروند که از قضا کم ترین کیفیت را دارند. اکنون در میان این سه پیکاپ کم کیفیت یا بهتر بگوییم بی کیفیت، تنها آریسان و وانت مزدا هستند که تا حدی به روز شده اند و حداقل کیسه هوا در آن ها دیده می شود. با این که وجود کیسه هوا امتیازی در بحث کیفیت حاصل نمی کند، اما نشان می دهد که حداقل ایران خودرو و گروه بهمن قدمی در راستای ارتقا محصول برداشته اند. اما زامیاد نه تنها کیفیت خودرو را ارتقا نداده است، بلکه همچنان نیسان جونیور ده ها سال پیش را بدون هیچ ارتقای چشم گیری تولید می کند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.