بهترین های طراحی دیترویت چه خودروهایی بودند؟

بهترین های طراحی دیترویت چه خودروهایی بودند؟
هرسال در نمایشگاه دیترویت ۳۰ نفر از طراحان برتر مشغول به کار و یا بازنشسته کمپانی های خودروسازی جوایزی را تحت عنوان EyesOn برای طراحی های رونمایی شده از نمایشگاه به کمپانی ها اهدا می کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

امسال هم به رسم هرساله این نمایشگاه این انتخاب ها صورت گرفت،که جایزه بهترین طراحی کانسپت به اینفینیتی Q اینسپریشن و جایزه بهترین طراحی برای خودروی تولیدی به بی ام و X2 رسید.

اما چرا Q اینسپریشن ؟
بهترین های طراحی دیترویت چه خودروهایی بودند؟


دلیل این انتخاب این بود که نمایشگاه امسال آمریکای شمالی از نظر کانسپت ضعیف بود و تعداد کانسپت های رونمایی شده نسبت به دوره های قبل کاهش بسیاری داشت و شاید انتخاب این خودرو بعنوان برترین طراحی کانسپت خیلی هم دور از انتظار نبود.Q اینسپریشن با جلوپنجره ای برآمده و طراحی خاص نگاه کمپانی به آینده را نشان می دهد و با وجود اینکه گفته شده این مدل تولید نخواهد شد ولی نگاه اینفینیتی به آینده تحسین برانگیز است و همین طراحی خاص و نگاه به آینده اینفینیتی را به این جایزه رساند.

بی ام و X2،انتخاب عجیب EyesOn
بهترین های طراحی دیترویت چه خودروهایی بودند؟


اما نکته عجیب جوایز EyesOn امسال دیترویت رسیدن بهترین طراحی برای خودروهای تولیدی به بی ام و X2 بود.گرچه منظور این نیست که X2 طراحی جالبی ندارد اما امسال دیترویت میزبان سدان های جذاب و متحول شده ای بود که به نظر می رسید این جایزه به آن ها برسد و برنده شدن X2 اصلا پیش بینی نمی شد.به طور کلی امروز بازار به سمت کراس اورها یا SUV های کوچک می رود و با مقایسه X2 با مدل های X1 و X3 بی ام و می توان گفت حالا X2 مدل مهمی در سگمنت SUV های کوچک به حساب می آید.البته باز هم اشاره کنیم که X2 طراحی شگفت انگیزی به کار نبرده اما همین ظرافت و سادگی باعث شده جایزه طراحی را ازآن خود کند.در بازاری که طراحان برای نو آوری به سمت طراحی های عجیب و غریب می روند شاید همین سادگی و در عین حال ظرافت جایزه را به X2 رسانده است.

X2 علاوه بر این جایزه عنوان بهترین هارمونی در طراحی را به خودش اختصاص داد و Q اینسپریشن هم جایزه بهترین طراحی داخلی را با خود به ژاپن برد.

گفتنیست جایزه بهترین نوآوری در رنگ،گرافیک و مواد سازنده به نیسان Xmotion و جایزه بهترین طراحی از نگاه تجربی کاربر به RAM 1500 رسید.

اما نظر شما درمورد نمایشگاه دیترویت چه بود؟به نظر شما برترین های EyesOn عادلانه انتخاب شدند؟

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.