بهترین عملکرد پژو در ۶ سال گذشته با فروش در ایران

بهترین عملکرد پژو در ۶ سال گذشته با فروش در ایران
رویترز اعلام کرد: شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد با لغو تحریم‌های ایران در سال ۲۰۱۶ بهترین عملکرد از سال ۲۰۱۰ را داشته و با رشد ۵.۸ درصدی در این سال مواجه شده است.
به گزارش رویترز، شرکت فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کرد، فروش بالای خودروهای برند پژو در ایران و به دنبال آن بهبود بازار این خودروساز در اروپا سبب شده است تا این شرکت رشد فروش ۵.۸ درصدی را در سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت کند.
به گزارش فارس، این خودروساز، به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن، قصد کرده بود تا فروش در بازارهای نوظهور را برای کاهش وابستگی به فروش خانگی افزایش دهد.
این خودروساز فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش جهانی پژو از ۲.۹۷۳ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ به ۳.۱۴۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.
رشد فروش خودروهای پژو در سال ۲۰۱۶، بهترین عملکرد سالانه این شرکت از سال ۲۰۱۰ رقم زده است و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱، از مرز فروش ۳ میلیون دستگاه گذشته است.
فروش خودروهای پژو در اروپا ۳.۵۶ درصد که نسبت به سال گذشته کمتر است و در غرب آسیا و شمال آفریقا ۱۱۲.۸ درصد رشد داشته است که رشد در این منطقه ناشی از لغو تحریم‌های ایران و افزایش فروش در این کشور بوده است.
در عین حال، فروش خودروهای پژو در چین و جنوب شرق آسیا ۱۶ درصد کاهش یافته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.