بنتلی بنتایگا جدید معرفی شد!

بنتلی بنتایگا جدید معرفی شد!

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

سال ۲۰۱۵ اولین نمونه از اولین شاسی‌بلند بنتلی معرفی شد و استقبال از این خودرو بیش از حد انتظار بود. بنتلی در قلب این مدل از یک موتور قدرتمند بهره گرفت و از یک موتور W12 در بنتایگا استفاده نمود.
این تنها پیشرانه بنتایگا نبود و مدتی بعد بنتلی از یک موتور دیزلی V8 TDI توربو ۴ لیتری در این خودرو استفاده نمود که آن نیز مورد استقبال قرار گرفت. حال این شرکت پر زرق برق تصمیم گرفته موتور جدیدی را بر روی بنتایگا قرار دهد تا با کاهش قیمت آن طیف بیشتری از مردم بتوانند سوار بر شاسی‌بلند لوکس بنتلی شوند. به گزارش چرخان نسخه جدید بنتایگا از یک پیشرانه هشت سیلندر بنزینی با ۲ توربوشارژ بهره می‌برد که دقیقا همان پیشرانه پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو بوده و می‌تواند ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در مدت زمان ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

بنتلی بنتایگا جدید معرفی شد!

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان وظیفه انتقال قدرت را در بنتایگا بر عهده دارد که قدرت موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. نسبت انتقال بهتر در این مدل باعث کاهش مصرف سوخت شده تا بنتایگا یک خودروی پر قدرت و در عین حال کم مصرف باشد. میانگین مصرف سوخت در شاسی‌بلند زیبای بنتلی ۱۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند با یک باک، مسافت ۷۴۶ کیلومتر را طی کند. بنتلی برای مشتریان خود این امکان را فراهم نموده تا تجهیزات سفارشی متعددی را سفارش دهند که از جمله این تجهیزات می‌توان به، سیستم Bentley Dynamic Ride، سیستم تعلیق چند حالته، قابلیت انتخاب حالات مختلف رانندگی، سیستم کنترل الکترونیکی چرخش بدنه و سیستم صوتی تخصصی Naim با ۱۸ بلندگو شاره کرد. انتظار می‌رود بنتلی بعد از عرضه بنتایگا با پیشرانه بنزینی ۸ سیلندر به سراغ موتورهای هیبریدی برود و از سبد محصولات پورشه پیشرانه هیبریدی پانامرا را برای بنتایگا انتخاب کند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.