برنامه عظیم فولکس‌واگن برای تصاحب بازار الکتریکی‌ها


به نظر می‌‌رسد که همه خودروسازان این‌ روزها به فکر توسعه و گسترش فعالیت خود در حوزه خودروهای الکتریکی و خودران افتاده‌اند. فولکس واگن، در حال سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری برای توسعه و تولید بخش خودروهای الکتریکی و خودران خود تا چند سال آینده است. این شرکت، جزییاتی را از برنامه خود برای تولید خودروهای الکتریکی و خودران منتشر کرده است.
به گزارش خودرونویس، فولکس واگن تا سال ۲۰۲۲، ۴۰ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی و خودران،گسترش خدمات خود و بازسازی سایت‌های تولیدی فعلی سرمایه گذاری می‌کند. بیشتر این پول، صرف تحقیق و توسعه حول خودروهای الکتریکی و هیبریدی فولکس و توسعه سیستم‌های الکترونیکی محصولاتش می‌شود. به طور حتم فولکس واگن دو مدل الکتریکی برای بیتل و شیراکو را جایگزین مدل‌های فعلی آن‌ها خواهد کرد.
بخشی از این سرمایه‌گذاری، برای بازسازی و توسعه بسیاری از بخش‌های خط تولید فولکس و آموزش نیروهای این کمپانی صرف خواهد شد. این سه منطقه کلیدی تا سال ۲۰۱۸، به

سایت‌های تولیدی مهم فولکس تبدیل خواهند شد:
-سایت تولیدی ژیاکو، پس از بازسازی به یک کارخانه برای تولید پیشرانه و قطعات خودروهای برقی تبدیل خواهد شد.
– در اواخر سال ۲۰۱۸، خط تولید فولکس پاسات، به سایت تولیدی Emden منتقل خواهد شد.
– نسل بعدی فولکس واگن گلف و تمام مدل‌های آن، در کارخانه ولفسبورگ به تولید خواهد رسید.
ماتیاس مولر، مدیر عامل شرکت فولکس واگن در جلسه هیات مدیره این شرکت اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید خودروهای الکتریکی و خودران، فولکس واگن را تا سال ۲۰۲۵، به قدرتمندترین کارخانه در این حوزه تبدیل خواهد کرد. وی افزود: ما در حال ایجاد نوآوری در خودرو هستیم. ما سرمایه‌گذاری‌های هدفمندی در راستای تولید خودروی الکتریکی و خودران و توسعه سیستم‌های الکترونیکی خودرو کرده‌ایم و بودجه لازم برای اینکار را از منابع خود تامین می‌کنیم.

در کنار به‌روز رسانی‌های انجام شده مدل‌های الکتریکی کنونی فولکس واگن و بازسازی سایت‌های تولیدی این شرکت، استراتژی تولید خودروهای برقی فولکس واگن شامل طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی می‌شود که یکی از آن‌ها تولید نسخه الکتریکی فولکس واگن بیتل است. همچنین این شرکت، یک کراس‌اوور جدید با نام کروز، یک هاچ‌بک مختص بازار اروپا و پس از مدت‌ها انتظار خودروی Buzz را طی چند سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. فولکس واگن ادعا کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولاتش، به پیشرانه‌های الکتریکی مجهز خواهند بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.