با آرمان موتور کویر و لوکسژن آشنا شوید

با آرمان موتور کویر و لوکسژن آشنا شوید
شرکت آرمان موتور کویر به عنوان یکی از زیرشاخه های هلدینگ MIG در ایران شناخته می شود.
این شرکت طی هفته گذشته اعلام کرد که به عنوان نماینده رسمی و انحصاری لوکسژن تایوان در ایران شناخته می شود. هلدینگ MIG یک گروه صنعتی است که در کشورهای اروپایی و آسیایی چند دفتر فعال دارد و با قدمت بیش از ۶۵ سال در بازار ایران فعالیت می کند. خطوط تولید صنعتی این هلدینگ برای قطعات و کاغذ در استان یزد فعالیت دارند. آرمان موتور کویر به عنوان زیر شاخته این هلدینگ معتبر، چندی پیش به نماینده رسمی لینده آلمان هم شناخته شد. در یکی از سرمایه گذاری های اخیر هلدینگ MIG بیش از ۲۵ میلیون دلار در فاز اول یکی از کارخانه های این شرکت هزینه شده است. لذا MIG را می توان به عنوان یکی از سرشناسترین هلندیگ های تجاری و صنعتی ایران نامید. در حال حاضر دفاتر تایوار، هنگ کنگ، تهران و اتریش این شرکت به صورت مستقیم فعالیت های خارجی MIG را پیش می برند. همچنین دفتر سوییس و آلمان این هلدینگ قدیمی ایرانی در حال تاسیس است. یکی از مهمترین عوامل اعتبار بالای MIG در بازار جهانی، داشتن صرافی شخصی و رسمی آن است که مبادلات ارزی را با حجم عظیمی انجام می دهد. در بخش آرمان موتور کویر که پیش از لوکسژن در بحث خودروهای لیفتراک فعال بوده، حدود ۱۳۰۰ نفر کارمند مشغول به کار شده اند و صنایع لوجستیک این هلدینگ، بیش از ۲۰ درصد بازار داخلی را تامین می کند.
حال شرکت آرمان موتور کویر به عنوان نماینده رسمی لوکسژن (LUXGEN) تایوان شناخته می شود و قرار است تا پایان سال دو محصول از این برند را به بازار ایران معرفی کند. لوکسژن یک برند تازه کار تایوانی در صنعت خودرو شناخته می شود که سهام آن برای خانواده ین است. این خانواده در سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را در صنعت تایوان آغاز می کنند و در سال ۱۹۵۵ با احداث خط تولید یولون موتور محصولاتی مشابه با جیپ را به بازار آن کشور عرضه می کنند. سال ۱۹۵۷ بود که طی قراردادی مونتاژ و ساخت خودروهای نیسان را شروع می کنند. در سال ۱۹۷۳ مونتاژ میتسوبیشی در این کمپانی شروع می شود و یولون موتور می تواند در سال ۱۹۷۵، صد هزار خودرو را به بازار تایوان بفرستد. در سال ۱۹۹۳ این کمپانی با تولید یک میلیون دستگاه به عنوان قطب اصلی صنعت خودرو تایوان شناخته می شود. همچنین به خاطر کیفیت بالای مونتاژ و ساخت این کارخانه، یولون موتور در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های صادرات میتسوبیشی و نیسان شناخته می شود. لنسر اتاق جدید، نیسان ایکس تریل، نیسان تینا و… جز خودروهایی هستند که کمپانی های مادر از خط تولید این شرکت تایوانی برای صادرات خود استفاده می کنند.
خانواده ین در سال ۲۰۰۹ برندی به نام لوکسژن را در صنعت خودرو تایوان معرفی می کنند. این نام از دو کلمه Luxury و Genius تشکیل شده است که به معنای لوکس و هوشند یا پیشرو در زمان است. شعار لوکسژن این است که با علم IT می خواهد خودروهایی متفاوت را به بازار جهان معرفی کند. برای همین از افرادی چون «میزونو» (طراح موتور نیسان GT-R) و جمشی (طراح ناجی بیوک) برای ساخت هویت خودروهای خود استفاده کرده است. در بخش های مختلف ساخت خودروهای لوکسژن از برندهای همکاری چون آیسین و دلفی استفاده می شود. جالب است که قرارداد لوکسژن با آیسین با نماینده اصلی ژاپن بوده و آیسین موظف است تا گیربکس های خط تولید ژاپن خود را برای نصب برای خودروهای لوکسژن ارسال کند.
ادعای لوکسژن این است که در طی سال های گذشته خودروهایی چون ایکس تریل، لنسر، تینا و… را مونتاژ کرده و حال محصولاتی را با برند خود به بازار جهانی معرفی می کند که از نظر فناوری و کیفیت از آن ها بهتر است. لذا در طراحی خودروهای لوکسژن هیچ شباهت یا ارتباط فنی با برندهای ژاپنی دیده نمی شود. به علت ثروت بالای خانواده ین در تایوان، لوکسژن اعلام کرده که تیراژ فروش در ابتدای کار برای او اهمیت ندارد و می خواهد خودروهایی را به بازار معرفی کند که خاص به حساب آیند. برای همین است که با قدمت نه چندان زیاد توانسته خطوط تولید خود را کشورهایی چون چین، روسیه و رومانی تاسیس کند و با ۵ ستاره ایمنی مجوز ورود به بازار کشورهای آسیایی و اروپایی را دریافت کند.
حال آرمان موتور کویر با سابقه MIG به عنوان شریک تجاری لوکسژن در ایران شناخته می شود. این هلدینگ ایرانی به خاطر اعتبار بالا در بازار جهانی توانسته که نمایندگی این برند را در بازار ایران داشته باشد و می خواهد در راستای اهداف مشترک، خودروهای این برند تایوانی را به بازار ایران بیاورد. در ابتدای کار مشخص شده که خودروهای بازار ایران به صورت تمام وارداتی و خط تولید شهر سانی تایوان لوکسژن به کشور می آید.
در صورتی که بازار خودروهای لوکسژن در ایران قوت بگیرد، این کمپانی تایوانی برای ایجاد خط تولید در ایران تمایل نشان داده که ظرف دو سال می توان این خودرو را در کشور داخلی سازی کرد.
فرزین ترکی پور به عنوان مدیر عامل آرمان موتور کویر شناخته می شود و عقیل مصطفائی در سمت مدیر بازاریابی و فروش این شرکت به کار مشغول است. سابقه مدیران این شرکت نشان می دهد که در آینده نزدیک احتمال موفقیت این برند تازه کار در بازار ایران زیاد است.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.