بازدید خط برلیانس در پارس خودرو

بازدید خط برلیانس در پارس خودرو
شنبه، طى مراسمى از آغاز به کار خط تولید برلیانس سرى H200 در پارس خودرو رونمایى شد. در این برنامه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اطلاعات تکمیلى در مورد این محصول و روند جابجایى خط تولید آن از سایپا به پارس خودرو بیان شد.
برلیانس سرى H200 در دو نسخه هاچبک و سدان تولید مى شود و هرکدام ازاین دو نسخه به مدل هاى اتوماتیک و دستى مجهز شده اند. این خودرو از برلیانس سرى H300 کوچک تر بوده و قیمتى کمتر از آن را دارد. به گفته مدیران شرکت پارس خودرو خط تولید H200 در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ خسارتى ازسایپا به این شرکت آمده است و برنامه عرضه این خودرو ها از ابتداى سال ٩۶ در دستور کار قرار گرفته است. کیفیت بالاى مونتاژ پارس خودرو را یکى از عوامل نامحسوس در انتقال این خط به حساب مى آید زیرا امروز این شرکت برلیانس سرى H300 را با سه ستاره کیفى تولید مى کند و کمترین میزان شکایت و نارضایتى را از جانب مشترى به خود دیده است.
برلیانس سرى H200 دى ان اى مشابه به سرى H300 دارد و به همان موتور ١.۵ لیترى ١٠٣ اسب بخارى آن خودرو مجهز است. سرى اتوماتیک H200 را مى توان به عنوان ارزان ترین خودرو اتومایتک بازار داخل معرفى کرد. البته که گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع AMT است که به نوعى گیربکس اتوماتیک برقى یا نیمه اتوماتیک به حساب مى آید. برلیانس H200 طبق بررسى هاى موسسه ى بازرسى ایمنى CNCAP موفق به اخذ پنج ستاره ایمنى شده است. شیشه ها و آیینه هاى جانبى برقى، سانروف، سیستم تهویه مطبوع، ٢ کیسه هوا، ترمز هاى ABS و EBD، مه شکن جلو و… از جمله امکانات نسخه فول این خودرو به حساب مى آید. طراحى این خودرو چینى را پنین فارینا ایتالیا برعهده گرفته است. امروز شاهد آن هستیم که در چهار کشور تولید و در بیش از ١۵ کشور به فروش مى رسند. فضاى کابین مناسب، سوارى نرم، امکانات معقول، پیشرانه کم مصرف، طراحى متفاوت و استهلاک مناسب از جمله ویژگى هاى بارز این خودرو براى انتخاب توسط مشتریان به حساب مى آید. پیش از این که پارس خودرو اقدام به مونتاژ این خودرو کند، در زمان تولید نسخه سایپایى قیمت مدل هاى اتوماتیک آن در یازار آزاد تا چهل و چهار میلیون و هفتصد هزار تومان تعیین مى شد. خط تولید پارس خودرو براى تولید H200 تقریبا فرایند مشابهى مانند سرى H300 براى این شرکت دارد و به خاطر همین این دو خودرو تولن تولید در یک خط مشترک را به خود اختصاص داده اند. در حال حاضر پارس خودرو مى تواند برلیانس هاى مونتاژى را با هشت نوع رنگ بندى روانه بازار کند. وقتى که به مونتاژ برلیانس ها در پارس خودرو دقت کردیم به این نکته پى بردیم که تا حد قابل توجهى در این خط از اتوماسیون هاى رباتیک استفاده مى شود. بعد از این که فرایند جوشکارى و اتصال قطعات به پایان مى رسد اتاق و بدنه خودروها کوره رنگ مى رود و پس از فرایند رنگ کارى جهت مونتاژ قطعات تزییناتى و فنى به خط تولید اصلى مى آیند. تولید H200 و H300 با ضرایب مختلف در دستور کار واحد خط تولید قرار مى گیرد. درقسمت هاى مختلف این خط تولید قطعاتى چون سیم کشى ها، شیشه ها، داشبورد، موتور و گیربکس، سیستم تعلیق، رو درى ها، چرخ ها، سپر و چراغ ها روى خودرو نصب مى شود. بعد از اتمام فرایند تولید، برلیانس هاى H200 و H300 جهت بازرسى نهایى به قسمت مورد نظر مى آیند. در این بخش تست هاى میزان فرمان، عملکرد سیستم تعلیق، نفوذ آب و… از خودرو ها گرفته مى شود و در صورت اخذ تاییدیه هاى کیفى خودرو براى تست فنى واقعى به جاده تست مى رود. فرایند بازرسى حدود ١٨٠ دقیقه براى هر خودرو کار انسانى نیاز دارد. همین سخت گیرى ها باعث شد تا امروز برلیانس H300 از رده کیفى ٢ ستاره به ٣ ستاره ارتقا پیدا کند. مدیران پارس خودرو مى گویند که این پایان کار ما نیست و براى ارتقاى هرچه بیشتر کیفیت خودرو هاى تولیدو خود تلاش مى کنند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

روزنامه دنیای خودرو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.