بازار منتظر فولکس می ماند؟

بازار منتظر فولکس می ماند؟
فولکس واگن به عنوان یکی از مطرح ترین خودروسازان جهان به حساب می آید که تا حدی سابقه خوبی در بازار ایران دارد. البته که در هیچ دوره تاریخی محصولات فولکس در ایران کامل و جامع عرضه نشده اند و نتوانسته تا خود را به عنوان یک برند با سبد محصولات کامل معرفی کند.
البته که زیرشاخته های این هلدینگ بزرگ تا حدی توانسته اند تا نام خوبی را در بازار کشور به دست آورند. اما این خوش آوازگی تنها در بخش خودروهای لوکس اتفاق افتاده است و بسیاری می دانند که خودروهای معرکه پورشه و آئودی از زیر دستان مهندسان فولکس واگن می گذرد.
اما تا حد زیادی داستان فولکس شباهت های زیادی به پژو پیدا کرده است. زمانی که خبر عقد قرارداد آن ها معرفی شد رسانه ها و کاربران فضای مجازی استقبال خوبی در بیان از این خودروها کردند. ولی آن قدر داستان پژو طولانی شد که در زمان عرضه سه محصول آن، آن طور که باید و شاید اتفاق خاصی نیافتد. در عوض هیوندایی که فعالیت خود را کرمان موتور ادامه می دهد با سیاست چراغ خاموش در هر دوره فروش توانسته تا نظر مردم به سمت خود بکشاند و از طرفی تحویل به نسبت مناسب این خودروها باعث شده تا مشتریان به هیوندای های کرمان موتور اعتماد کنند.
داستان فولکس شبیه پژو است. بسیاری منتظر حضور این برند در کشور هستند و می خواهند که هر چه زودتر از خودروهای آن استفاده کنند. ولی در هر اطلاع رسانی، خبرهای جدیدی منتشر می شود که شاید با اطلاعات قبلی تضاد داشته باشد. بسیاری از مشتریان منتظر آن بودند که فولکس واگن در همکاری با ماموت خودرو محصولاتی مونتاژی و با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه کند. ولی آنچه که اعلام شده است، خودروهای فولکس واگن به صورت وارداتی و با قیمت بیش از ۱۹۰ میلیون تومان به بازار می آیند. همچنین برخی شنیده ها حاکی از آن است که تا ۵ سال قرار نیست محصولات ارزان قیمت این برند سرشناس آلمانی در ایران به روی خط تولید برود.
حال وقتی بحث رونمایی و عرضه محصولات وارداتی فولکس هم به میان می آید می بینیم که زمان مشخصی اعلام نشده و معلوم نیست که در چه زمانی به صورت قطعی این خودروها به فروش می رسند. این سبک فعالیت فولکس واگن با ماموت خودرو باعث شده تا حتی فعالیت برندهایی چون سئات و آئودی در ایران به تعویق بیافتد.
در صورتی که وعده های اولیه فولکس واگن در ایران محقق نشود، می توان پیش بینی کرد که سرنوشت نه چندان ایده آل پژو برای این نشان آلمانی در بازار تکرار می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.