اولین گردهمایی لیفان X60 سواران در تهران

اولین گردهمایی لیفان X60 سواران در تهران
روزی بود که لیفان X60 به عنوان یک کراس اوور چینی در بازار ایران بسیار سر و صدا کرد و توانست آمار فروش خوبی را برای کرمان موتور ثبت کند.
رقابت این خودرو با سایر خودروهای چینی باعث شد تا تیراژ به نسبت بالایی از این خودرو تولید شود و این روزها در جاده های کشور تردد کند. حال که شرکت کرمان موتور نسخه اتوماتیک X60 را روانه بازار کرده است، مالکین X60 گروهی را تحت عنوان «X60سواران» تشکیل داده اند تا با همکاری هم معرفی بهتری از این محصول به بازار ایران داشته باشند.
جمعه ۱۲ شهریور، تعدادی از مالکین لیفان X60 در پارکینگ پارک پردیسان تهران دور هم جمع شدند تا اولین گردهمایی خود را شکل دهند. با این که این اولین دورهمی X60 سواران بود، ولی توانسته بودند تعداد قابل توجهی از مالکین را به محوطه پارک پردیسان بیاورند و اولین گفتگوها را شکل دهند. ما هم فرصت را غنیمت شمرده و به جمع این دوستان رفتیم تا در مورد خودروهایشان اطلاعاتی بدست آوریم. بیشتر مالکین دلیل انتخاب X60 را فضای مناسب کابین و نرمی آن اعلام می کردند. همچنین تا حد زیادی از خدمات شرکت کرمان موتور راضی بودند و فراخوان ها را به موقع و موثر می دانستند. تعدادی از مالکین که نسخه دنده ای X60 را داشتند، بحث انتقال قدرت را در این خودرو کراس اوور چینی، به عنوان یکی از نقاط ضعف خودرو اعلام می کردند که گاهی ضعیف بودن این سیستم احساس می شود. ولی برای رفع این مسئله، گروهی آپدیتی را برای X60 ارائه داده بودند که در همایش آن را معرفی و با هزینه ۲۶۰ هزار تومانی روی خودروها نصب می کردند. این برنامه جدید باعث می شد تا در سربالایی ها دریچه گاز عملکرد بهتری داشته باشد و فشار کمتری به دیسک و صفحه وارد شود. جالب است بدانید که این آپدیت کارآمد هنوز در نمایندگی های کرمان موتور وجود ندارد و دست آورد تعدادی از مهندسان ایرانی در یک شرکت خصوصی است.
در برخی همایش های خودرویی شاهد بودیم که برخی مالکین خودروهای کرمان موتور نسبت به کیفیت رنگ خودرو انتقاد داشتند. در مورد لیفان X60 هم تا حدی این مسئله وجود دارد. ولی مالکین کیفیت رنگ کرمان موتور را در حد معمولی می دانستند و می گفتند که نباید از خودروی ۶۰ میلیون تومانی توقع بیشتری را داشت. یکی از افراد حاضر در همایش که با نسخه اتوماتیک X60 آمده بود، از عملکرد گیربکس CVT این خودرو راضی بود و تا به امروز نظرش را جلب کرده بود. او می گفت: کشش به نسبت خوب، سواری نرم و راحتی در ترافیک های تهران باعث شده است که از انتخاب خود راضی باشد و با توجه به بهای پرداخت شده، شرایط خودرو نسبت به رقبا توجیه دارد. همچنین با توجه به شرایط فروش اقساطی کرمان موتور برای لیفان X60 اتوماتیک، خرید این خودرو در محدوده ۶۰ میلیون تومان از جانب این افراد توجیه بسیار دارد. همچنین به گفته مالکین X60، این خودرو امکانات به نسبت مناسبی دارد و خرج های آن در بحث تعمیرات متعارف است. گلایه دیگر مالکین X60 به بخش سیاست های فروش کرمان موتور است. آن ها اعتقاد دارند که با واگذاری فروش لیفان X60 دنده ای به نمایندگی ها و قیمت گذاری آن ها، باعث شد تا بازار این خودرو به شدت ضربه ببیند و گاهی نسخه صفر آن کمتر از ۵۴ میلیون تومان معامله شود. حال هم با عرضه نسخه اتوماتیک با قیمت کمتر از ۶۵ میلیون تومان، باز هم کمی به بازار کارکرده های X60 ضربه وارد شده است. آن ها توقع این را داشتند که کرمان موتور حمایت بیشتری از مصرف کنندگان محصولات خود داشته باشد. البته که به گفته یکی از مالکین قدیمی محصولات کرمان موتور، شویه فعالیت این شرکت مشخص است و سابقه آن نشان می دهد که مانند برخی کمپانی های خودروسازی، یک محصول را برای سال های زیاد روی خط تولید نگه نمی دارد.
بعد از چند ساعت دورهمی صمیمانه، اولین گردهمایی X60 سواران حدود ساعت ۱۳:۳۰ به پایان رسید. در این مراسم شاهد آن بودیم که افراد اطلاعات بهتری در خصوص خودروهای خود بدست آورند و تا حد زیادی از انتخاب خود راضی بودند. شاید حمایت مستقیم شرکت های سازنده و واردکننده خودرو از چنین گردهمایی هایی، باعث شود تا احساس دوستی بیشتری بین مشتری و کمپانی برقرار شود.
گالری تصاویر:

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.