امکانات بی نظیر فورد برای تست خودروها + ویدیو

امکانات بی نظیر فورد برای تست خودروها + ویدیو
تست کردن خودروهای بی نظیر آینده مستلزم زمان، پول و تجهیزاتی پیچیده است. برای مثال در سراسر دنیا انواع مختلفی از راه ها وجود دارند، از راه های یخ زده گرفته تا استپ و یا شیب های تند کوهستانی.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اکنون کمپانی ” فورد ” با کمپانی آب ‌و هوای خود، پا را یک قدم فراتر گذاشته است. آقای ” جان اندروز ” ( John Andrews ) مسئول مرکز توسعه محصولات از آلمان گفت:
” این کار، جایگزین بردن محصولات به Antarctica و Death Valley برای تست و بررسی، نیست. اما آن گونه که پیداست، کارآمد خواهد بود. ”
این تجهیزات ارائه کننده اولین تونل باد در صنعت خودروسازی با قابلیت شبیه سازی برف سنگین و ارتفاعات ۵۲۰۰ متری است که این ارتفاع با ارتفاع کمپ North Base رشته‌کوه اورست، برابری می‌کند. اگر شما و فورد Escape خود را در آن ارتفاع یافتید، لابد خروجی را اشتباه رفته اید. این تجهیزات قابلیت شبیه سازی بازه گسترده ای از دما است. از منفی ۴۰ تا ۱۳۱ درجه فارنهایت!
همچنین این تجهیزات، قابلیت تولید ۹۵ درصد رطوبت را نیز داراست، درست مانند یک روز عادی بهاری در میشیگان. این تجهیزات قابلیت تست و بررسی ۱۰ خودرو را به طور همزمان دارد.
امکانات بی نظیر فورد برای تست خودروها + ویدیو
آقای ” جو بکج ” ( Joe Bakaj ) نایب رییس توسعه محصولات از بخش اروپای کمپانی فورد افزود:
” بازه وسیع از تست های طاقت فرسا، به مشتریان فورد این اطمینان را می‌دهد که خودروی آن‌ها می‌تواند از پس هر شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنند برآید.
سفر به چهار گوشه‌ این ساختمان درست مانند این است که به چهار گوشه‌ جهان سفر کرده اید و مهندس های ما این کار را انجام خواهند داد تا بتوانند بهترین خودروها را در کلاس خود، برای آینده تولید کنند.
فورد، خودروها را در این شبیه سازی آب ‌و هوایی قرار خواهد داد تا دوام، راحتی، امنیت، کارایی الکترونیکی، ترمز، بکسل تریلر، گرمایش کابین و سیستم تهویه مطبوع را آزمایش کند. مهندسان اثر وزش باد با سرعت بالا روی قطعه های بیرونی را آنالیز خواهند کرد و بررسی می کنند که شیشه جلوی خودرو با چه سرعتی آب کردن یخ را به انجام خواهد رساند و خواهند دید که سیستم
آب بندی خودرو تا چه حد جلوی ورود برف و باران را به درون خودرو خواهد گرفت.
آقای ” مایکل استپ ” ( Michael Steup ) مدیر پروژه مرکز تست محیطی بخش اروپای کمپانی فورد گفت:
” خواهیم دید که کارایی برف پاک کن ها در دمای قطبی چه گونه خواهد بود، کارایی موتور در دماهای بسیار بالا و پایین چه گونه تغییر خواهد کرد و حتی هنگامی که راننده در را باز می‌کند، چه مقدار برف روی سرش خواهد نشست. این یک رویای مهندسی است.

شبیه سازی در این سطح، نیروی زیادی را صرف خواهد کرد، نیرویی معادل ۱۱ مگاوات. این میزان از نیرو برای شهری کوچک با ۲۴۰۰ نفر جمعیت کافی است. البته فورد این نیرو را از منابع تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست به دست می‌آورد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.