افت شدید تولید جک J5

افت شدید تولید جک J5
طبق گزارش ماهانه خودروسازان در خصوص میزان تولید و مونتاژ، شرکت کرمان موتور در تیر ۹۵ تنها ۲۷ دستگاه جک J5 تولید کرده است. این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی، این آمار ۱۹۱۴ دستگاه را داشته است.
به عبارتی تولید این خودرو در شرکت کرمان موتور ۹۸.۶ در صد کاهش پیدا کرده است. جک J5 خودرویی است به گفته برخی بازاریان عمر آن به سر آمده و احتمالا باید خودرویی جایگزین آن شود. برخی جک S2 را گزینه ای مناسب برای جک J5 در بازار ایران می دانند.
J5 به عنوان یک سدان چینی به بازار ایران آمد و اول با موتور ۱.۵ لیتری و گیربک دستی توانست نظر بخشی از بازار را جلب کند. اواخر سال ۹۲ نیز مدل اتوماتیک آن با موتور ۱.۸ لیتری ۱۴۰ اسب بخار و گیربکس چهار دنده اتوماتیک به خیابان ها آمد و توانست نظر بسیاری از خریداران خودروهای زیر ۶۰ میلیون تومان را جلب کند. در آن زمان، جک J5 به عنوان تنها خودروی خانوادگی اتوماتیک در بازار شناخته می شد که قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان را داشت. با گذشت زمان شاهد بودیم که بازار آزاد قیمت بیشتری را برای این خودرو تعیین کرد و در پی آن، کرمان موتور نیز هر ساله کمی به قیمت J5 اضافه می کرد. در سال ۹۵ شاهد هستیم که این شرکت قیمت J5 را ۶۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان اعلام کرده است. برخی نمایشگاه داران می گویند که تقاضا برای این خودرو کم شده است و برخی بخاطر افت قیمت به نسبت زیاد J5، از خرید نسخه صفر صرفه نظر می کنند. به گفته برخی کارشناسان بازار خودرو، برلیانس H330 این روزها نظر بیشتری از خریداران را به سمت خود می کشاند تا جک J5 اتوماتیک!
حامد زارع پور- گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.