استون مارتین DB11 ولانته، معرفی شد

استون مارتین DB11 ولانته، معرفی شد
جدیدترین محصول استون مارتین، قرار است در نسخه‌ی لوکس ولانته هم تولید شود و بیش از ۲۰۰ هزار دلار، قیمت داشته باشد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

برای آنها که با اخبار دنیای خودرو آشنایی دارند، DB11 به عنوان پرچمدار محصولات استون مارتین شناخته می‌شود. برندی که صرفا، خودروهای اسپرت کوپه تولید می‌کند، امروزه با چهار مدل ونکوئیش، ونتیج، رپید و DB11 فعالیت می‌کند. درحالیکه مدل DB11، جدیدترین سری استون مارتین از نظر طرح بدنه محسوب می‌شود، نسخه‌ی ولانته با آپشن‌های لوکس و بروزرسانی‌های ظاهری، طیف جدیدی از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت را، جذب خواهد کرد.

شاید مهم‌ترین تفاوت DB11 ولانته با نسخه‌ی استاندارد، سقف پارچه‌ای جمع‌شونده‌ای باشد که با رنگ سیاه عرضه می‌شود و در حالت جمع شده، در صندوق عقب پنهان خواهد شد. این خودرو، همچنان از نسل جدید پیشرانه‌های مرسدس AMG با ۴ لیتر و ۸ سیلندر با آرایش V استفاده می‌کند، اما به لطف تغییراتی در سیستم توئین توربو و اینترکولر، کمی قدرتمندتر شده است. استون مارتین DB11 ولانته با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود که برای رسیدن خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۴.۱ ثانیه کافی خواهد بود. این محصول، در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار راننده خواهد گذاشت.
استون مارتین DB11 ولانته، معرفی شد


استون مارتین DB11 ولانته، معرفی شد
بنا به ادعای مهندسان استون مارتین، نسخه‌ی ولانته در مقایسه با DB11 استاندارد، ۱۱۰ کیلوگرم سنگین‌تر است، اما فرمان‌پذیری بهتری دارد. سه مود رانندگی برای راننده‌ی این خودرو، قابل انتخاب خواهد بود که علاوه بر عملکرد پیشرانه، تنظیمات سیستم تعلیق را تغییر خواهد داد. به لطف استفاده از جعبه‌ دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته و پدال‌های پشت فرمان، در کنار فرمان برقی مدرن و فناوری‌های مثل مدیریت هوشمند انتقال گشتاور، راننده‌ی DB11 ولانته می‌تواند بهترین پاسخ را از سوپراسپرت خود، دریافت کند، حتی اگر دربدترین شرایط آب و هوایی یا جاده‌ای باشد.

از سویی دیگر، امکانات لوکس کاملی در این DB11 ولانته وجود دارد. بخش زیادی از کابین، با چوب و چرم طبیعی تزئین شده است، درحالیکه خریدار می‌تواند به جای ادوات چوبی، فیبر کربن سفارش دهد. چرم صندلی‌ها و داشبورد هم، می‌تواند از رنگ‌های متنوع باشد. رینگ‌های اسپرت جدید با طرح‌های اختصاصی استون مارتین، به آپشن‌های قابل سفارش برای خریدار DB11 ولانته اضافه شده‌اند که تمام آلومینیوم و فورج‌کاری شده هستند.
استون مارتین DB11 ولانته، معرفی شد


طبیعتا، تمامی استون مارتین‌هایی که پسوند ولانته دارند، با سقف جمع‌شونده ارائه می‌شوند. نسخه‌ی DB11 هم با سقف پارچه‌ای ارائه می‌شود، اما سریع‌تر از مدل‌های قبلی عمل می‌کند، به طوری‌که ظرف ۱۴ ثانیه باز و طی ۱۶ ثانیه، بسته می‌شود. این موضوع، یک رکورد برای استون مارتین DB11 ولانته در میان دیگر خودروهای کلاس لوکس کوپه، محسوب می‌شود. حتی در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت هم، می‌توان اقدام به باز و بسته کردن سقف خودرو کرد، درحالیکه تنها ۲۰ درصد از حجم صندوق ۲۷۰ لیتری DB11 را، اشغال می‌کند. مهندسان استون مارتین ادعا می‌کنند، نسخه‌ی نهائی مکانیزم سقف DB11 ولانته را، بیش ۱۰۰ هزار بار، در شرایط دما و آب و هوایی مختلف؛ باز و بسته کرده‌اند تا از کیفیت ساخت این تجهیزات، اطمینان حاصل کنند.

آستانه‌ی قیمت استون مارتین DB11 ولانته، حدود ۲۱۷ هزار دلار عنوان شده است که طبیعتا با آپشن‌های سفارشی، قیمت بالاتری خواهد داشت. با این حساب، نسخه‌ی پایه از DB11 ولانته، در مقایسه با DB11 کوپه، ۲۰ هزار دلار گران‌تر خواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.