اختیار بیشتر برای خودروهای گوگل

اختیار بیشتر برای خودروهای گوگل
کمپانی آلفابت که به‌عنوان مالک گوگل و آلفابت شناخته می‌شود، اعلام کرد توسعه قابلیتی را که باعث می‌شد راننده کنترل خودرو را در شرایط بحرانی در دست داشته باشد، متوقف کرده است.
به گزارش اخبار خودرو ، روز دوشنبه کمپانی آلفابت که به‌عنوان مالک گوگل و آلفابت شناخته می‌شود، در مراسمی برای تشریح پیشرفت‌های فناوری خودران وایمو گفت سیستم آن‌ها اجازه تفویض کنترل به راننده را در هنگام شرایط اضطراری نخواهد داد.
اختیار بیشتر برای خودروهای گوگل
این شرکت اعلام کرد توسعه قابلیتی را که باعث می‌شد راننده کنترل خودرو را در شرایط بحرانی در دست داشته باشد، متوقف کرده است.
درواقع وایمو در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که اعتماد کردن به راننده‌ای که تا پیش‌از لحظه حساس کنترل خودرو را در دست نداشته و حواسش پرت بوده، خطرناک است و نمی‌توان به او اعتماد کرد، ضمن اینکه راننده در سرعت‌های بالا اندازه‌های مانور دهی به خودرو را فراموش می‌کند.
این تصمیم پس‌ازاین گرفته شد که کارکنان دره‌سیلیکون، در آزمایشی شبیه‌سازی‌شده‌، کنترل خودرو را به کاربرانی که چرت زده بودند، در حال آرایش و یا کار با تلفن همراهشان بودند، سپردند.
جان کرافسیک مدیرکل وایمو که سال ۲۰۰۹ پروژه خودران گوگل را شروع کرده بود، در مراسم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «۵سال پیش کمپانی پیش‌بینی کرده بود تکنولوژی که بتواند به‌صورت خودران در اتوبان‌ها رانندگی کند، می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد. در آن زمان سایر خودروسازان نیز به فکر ارتقای سیستم‌های کروز کنترل خود بودند تا راننده بتواند در اتوبان‌ها با آرامش خیال بیشتری رانندگی کند، اما آن‌ها همیشه معتقد بودند راننده در هر حال باید فرمان خودرو را در دست داشته باشد، مخصوصا در شرایط اضطراری. چیزی که ما کشف کردیم بسیار ترسناک است. در واقع در شرایط اضطراری بخش زیادی از هوشیاری خود را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم تصمیم درست و دقیقا صحیحی بگیریم و شاید بتوان گفت ما عامل اصلی بسیاری از تصادفات رانندگی را پیدا کرده باشیم.»

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.