آیا مشتریان خودروهای خارجی به سمت داخلی‌ها می‌روند؟

آیا مشتریان خودروهای خارجی به سمت داخلی‌ها می‌روند؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در چند ماه گذشته شاهد سیل ورود برند‌های جدید تازه‌کار به بازار ایران بوده‌ایم؛ برند‌هایی همانند بورگوارد یا لوکسژن و برندهای چینی یا دورگه دیگری که در راه هستند‌.
بازار خودروهای وارداتی تاکنون یک روند رشد ثابت داشته است و با افزایش قیمت‌ها افرادی که به‌دنبال خرید خودروی وارداتی هستند، به‌ تولید داخلی‌ها روی نخواهند آورد زیرا اصولا دیدگاه ایشان در مورد تولیدات داخلی به‌دلیل کیفیت پایین تولید یا مونتاژ و خدمات بعد از فروش چندان مثبت نیست.
این افراد با افزایش قیمت،‌ مدل‌های ارزان‌تر از برند مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند یا اینکه سراغ برندهای وارداتی ارزان‌تر می‌روند و تعداد مشتریان خودروهای وارداتی ریزش چندانی نخواهد کرد؛ تنها اتفاق باز شدن فضا و اقیانوس آبی برای برند‌های وارداتی تازه‌کار است تا در بازار ایران و در گپ‌های پیش‌آمده رخ‌نمایی کنند‌.

به گزارش اخبار خودرو تعداد این برند‌ها نیز هر روز در سطح دنیا، به‌خصوص چین در حال ازدیاد است و قطعا بازار ایران با شرایط ایجاد‌شده توسط دولت بهترین بازار جهان برای این برند‌ها خواهد بود.

به همین دلیل در چند ماه گذشته شاهد سیل ورود برند‌های جدید تازه‌کار به بازار ایران بوده‌ایم؛ برند‌هایی همانند بورگوارد یا لوکسژن و برندهای چینی یا دورگه دیگری که در راه هستند‌.

شاید تنها برند تازه‌وارد بازار که در این دسته وجود نداشت فولکس‌واگن بود که با ورود آن حال باید پرسید آیا محدود کردن و سخت‌ شدن شرایط از سوی دولتی‌ها می‌تواند به موافقت آلمانی‌ها برای تولید خودروهایشان در ایران منجر شود یا خیر؟ در جواب باید گفت قانون فعلی بازار را برای چینی‌ها و برند‌های تازه‌وارد وارداتی مهیا می‌کند‌.

دیدگاه پاک کردن صورت‌مساله در مسئولین صنعت خودرو نگاهی ناکارآمد است زیرا این اولین‌بار نیست که دولت سعی کرده با سخت کردن شرایط واردات به دلیل جلوگیری از خروج ارز در واقع به حمایت نامحدود از تولیدات داخلی بپردازد و در نهایت آنچه در عمل اتفاق افتاده، با هدف اصلی تفاوت بسیار داشته است‌.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.