آغاز زمزمه‌های بازگشت ساب 3-9

آغاز زمزمه‌های بازگشت ساب 3-9
تولید ساب ۳-۹ برای دومین بار آغاز شده، با این تفاوت که این بار با پیشرانه الکتریکی در چین تولید می‌شود و قرار است تحت برند NEVS به فروش برسد. تولید اولین NEVS 9-3 در کارخانه‌ای در شهر تیانجین در چین قدم مهمی است تا NEVS را به یک تامین‌کننده پیشرو در عرصه خدمات حرکتی پایدار تبدیل کند.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، کارخانه NEVS در حال حاضر ظرفیت تولید ۵۰ هزار خودرو در سال را دارد، اما مدیریت این مجموعه در نظر دارد که این میزان در نهایت به ۲۲۰ هزار برسد. NEVS9-3 ضرورتا ساب ۳-۹ قبلی با طراحی نسل اول نیست که صرفا پیشرانه الکتریکی داشته باشد.
این شرکت با همکاری شرکای خود در چین، در حال توسعه نسل دوم و سوم از پیشرانه‌های الکتریکی است. در مدل‌های بعدی شاهد نسل‌های دوم و سوم خواهیم بود که یک یا چند مدل از آن‌ها در خدمت رانندگان موسسه چینی تاکسی اینترنتی DiDi قرار خواهد گرفت. موسسه DiDi امیدوار است که بیش از یک میلیون خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۲۰ در ناوگان خود داشته باشد. NEVS و ِDiDi همچنین برنامه و همکاری مشترکی روی خودروهای تمام‌خودران دارند.
NEVS همچنین یک قرارداد ۱۲ میلیارد دلاری با شرکت لیزینگ خودروی الکتریکی «پاندا نیو انرژی» منعقد کرده است. بر اساس این قرارداد، NEVS باید۱۵۰ هزار خودروی ساب ۳-۹ الکتریکی را از الان تا سال ۲۰۲۰ برای شرکت پاندا تامین کند. در بخش دیگری از این قرارداد آمده که شرکت پاندا علاوه بر خودروهای فوق‌الذکر، ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی اضافه بر سازمان، از NEVS تحویل خواهد گرفت. علاوه بر این‌ها، شرکت‌های زیر گروه NEVS، خدمات مرتبطی را به آن‌ها ارایه خواهند داد.
شرکتی به نام «گلوبال انرژی اینترکانکتیویتی» با همکاری NEVS و DiDi در قالب همکاری مشترک، شرکتی را با هدف ارایه خدمات و زیرساخت‌های تامین برق برای خودروهای الکتریکی راه‌اندازی کرده‌اند.
برنامه اصلی NEVS احیای ساب بود، اما به دلیل مشکلات مالی، حقوق خود را برای حفظ و عرضه محصول با نام ساب از دست داد. از این رو، خط مشی NEVS از سوی سرمایه‌گذاران در چین به او القا می‌شود و شکل دادن به این برند با تمرکز ویژه بر خودروهای الکتریکی تکمیل شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.