هوای پاک یا آپشن بیشتر

هوای پاک یا آپشن بیشتر
این روزها در بازه ۲۶۰ میلیون تومان، دو انتخاب به نسبت جذاب دارید که با توجه به سلیقه خودتان می توان نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.
شما با حدود ۲۶۰ الی ۲۶۵ میلیون تومان می توانید تویوتا راو۴ فول مدل ۲۰۱۶ را خریداری کنید یا با حدود ۲۶۰ میلیون تومان، یک لکسوس NX300h کم آپشن بخرید. حال در این جا دو مسئله جالب رخ می دهد. شما با این بودجه می توانید خودرویی با برند لوکستر (لکسوس)، هیبریدی اما کم آپشن بخرید یا به سراغ خودرویی با برند خوب اما نه مثل لکسوس (تویوتا) بروید با پیشرانه بنزینی امکانات رفاهی بیشتری را داشته باشید.
لکسوس NX300h کم آپشن در بخش امکانات بسیار ساده است و حتی صندلی های آن به صورت دستی تنظیم می شود. امکاناتی نظیر رادار فاصله، نقطه کور، رادار خطی و… در این خودرو وجود ندارد و عموما بدنه آن ها ساده و کیت F Sport روی آن ها نصب نشده است. در بسیاری از نسخه ها حتی صندلی چرم در خودرو وجود ندارد و روکش صندلی ها و تودوزی از نوع پارچه ای ساده است. ولی با توجه به اینکه خودور هیبریدی بوده، از نظر مصرف سوخت و برخی ویژگی ها، به عنوان گزینه ای به صرفه برای خرید در بازار شناخته می شود. بسیاری از مردم هم در خیابان تفاوت نسخه فول و غیر فول NX را نمی دانند و برای همین باعث می شود که فکر کنند، مالک خودرو سوار بر خودرویی ۳۲۰ میلیون تومانی است.
اما از طرفی تویوتا راو۴ فول که به تعداد محدود هر چند وقت یک بار توسط واردکنندگان شخصی به بازار می آید، از نظر ظاهر با نسخه های ۲۳۰ میلیون تومانی تفاوتی ندارد و تنها برخی جزئیات باعث شده تا این خودرو کراس اوور ژاپنی از لکسوس ۲۶۰ میلیون تومان فول تر ظاهر شود. دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار فاصله ( به صورت سفارشی)، مانیتور و سیستم صوتی حرفه ای، رینگ های جدید و… از ویژگی های راو۴ فول است که معمولا قیمتی بیشتر از ۲۶۰ میلیون تومان دارد.
این روزها هستند افرادی که بین خرید راو۴ فول و NX300h کم آپشن گیر افتاده اند و انتخاب برایشان سخت شده است. باید گفت که از نظر نرمی و سواری هر دو خودرو شباهت بسیاری زیادی به هم دارند. لکسوس NX300h به مراتب مصرف سوخت کمتری دارد و شتاب اولیه بیشتری را به راننده تحویل می دهد. همچنین به خاطر هیبریدی بودن خودرو، می توان با آن در محدوده طرح های ترافیک بدون پرداخت هزینه تردد کرد. ولی از طرفی تویوتا راو۴ که فقط نسخه بنزینی آن در ایران است، با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان امکانات به مراتب بیشتری از برادر لوکستر خود دارد و تا حدی هزینه استهلاک آن کمتر به چشم می آید.
ولی نکته جالب این است که وقتی تویوتا راو۴ فول را می خرید، اکثرا فکر می کنند که شما حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان هزینه کرده اید. اما وقتی به سراغ لکسوس NX300h کم آپشن می روید، در نگاه اول همه شما را به عنوان یک مالک خودروی ۳۰۰ میلیون تومان به بالا می شناسند و بعد از اینکه به جزئیات خودرو دقت می کنند، قیمت واقعی کراس اوور شما را می فهمند.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.