در آشفته بازار قطعات خودرو، چه گونه آسان تر خرید کنیم؟

در آشفته بازار قطعات خودرو، چه گونه آسان تر خرید کنیم؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

احتمال آن زیاد است که اگر پس از چند ماه برای انجام سرویس های دوره ای خودروی خود به تعمیرگاه مراجعه کرده باشید، حس کنید ارتقای ناخواسته ای در خودروی خود انجام داده اید و برای مثال پژو ۴۰۵تان بدون این که خود بدانید به یک خودروی وارداتی اروپایی تبدیل شده است. این حس زمانی به شما القا می شود که می بینید برای انجام سرویس های دوره ای همیشگی، باید هزینه ای حدود دو تا سه برابر چند ماه پیش بپردازید.

هزینه هایی که اگر چند ماه پیش برای خودرو اعلام می کردند، به احتمال زیاد معلوم می شد یک خودروی وارداتی چند صد میلیون تومانی است. اما نه خودروی شما محصولی خاص و چند صد میلیون تومانی شده است و نه این بار قرار است کار خاص تری روی خودروی تان انجام شود. تنها به دلیل برخی محدودیت ها بر واردات قطعات خودرو و همچنین افزایش بهای ارز، شما مجبور هستید هزینه بیش تری برای سرویس های دوره ای خودروی تان انجام دهید.

حال در نظر بگیرید در شرایط کنونی مجبور باشید به دلیل مشکلات ناخواسته ای همچون تصادف و خرابی های ناگهانی، به سراغ بازار قطعات بروید و بخواهید قطعه ای خارج از سیستم های سرویس دوره ای بخرید. به عنوان مثال امروز اگر بخواهید یک باتری ۷۴ آمپر خارجی را برای خودروی تان تهیه کنید، شاید با قیمتی دو برابر بهای پیش از عید مواجه شوید و باتری ساز هزینه ای حدود ۶۰۰ هزار تومان را به شما اعلام می کند! این اتفاق تنها در بازار باتری نیست و اگر بخواهید هر قطعه دیگر مانند پلوس، تسمه تایم، لنت، چراغ، سیم کشی، صفحه کلاچ، قطعات بدنه، شیشه، لاستیک و… تهیه کنید، قیمت های عجیب و غریبی را می شنوید.

اکنون با بروز این مشکلات در بازار قطعه های خودرو، می بینیم که همیشه بیش ترین فشار از نوسان های وضعیت اقتصادی به طبقه متوسط جامعه وارد می شود. بدیهی است که امروز اگر مشکلی برای خودروی معمولی شما پیش آید، هزینه های چند برابر شده، بیش تر شما را نسبت به یک فرد لوکس سوار دچار مشکل می کند. از سویی دیگر در بحث خودروهای لوکس و وارداتی، بحث کیفیت تا حدی جا افتاده و حداقل قطعه های تقلبی یا بی کیفیت بسیار راحت قابل تشخیص هستند، اما در بحث خودروهای داخلی و پرفروش بازار کشور، می بینیم که وقتی می خواهید قطعه ای را از بازار امروز تهیه کنید، قیمت های متفاوتی از هر فروشنده به شما داده می شود و از سویی نمی توانید با یک نگاه تفاوت های آن ها را دریابید. در چنین مواقعی است که مشتری گیج می شود و احساس می کند که یک نفر می خواهد با فروش قطعه ای بی کیفیت و با قیمت بالا، سر او را کلاه بگذارد. اگر چند سال پیش بود، در چنین شرایطی بیش تر ما به دنبال دوست و آشنایی مشرف به بازار قطعه های خودرو می گشتیم یا از تعمیرکاری که به آن اعتماد داشتیم، تقاضا می کردیم قطعه ای مناسب با قیمت معقول برای مان تهیه کند.

اما امروز که در عصر ارتباطات قرار داریم و بسیاری از دغدغه های روزمره مردم با استفاده از نرم افزارها و ایده های اجرایی شده در فضای مجازی و وب قابل حل است، به راحتی می توانید در حوزه تخصصی ای همچون قطعات خودرو خرید امن و مطمئنی را در کمال آسودگی داشته باشید. فرض کنید کاسه چراغ خودروی پراید، ۴۰۵، پژو ۲۰۶، رنو تندر۹۰، پژو پارس، ریو، تیبا یا حتا چراغ خودروی چینی شما شکسته است و می خواهید هرچه سریع تر قطعه جدیدتر را روی خودروی خود نصب کنید.

می توانید به سبک سنتی عمل کرده و چند ساعتی را در بازار قطعات وقت بگذارید و اگر به مسائل کیفی قطعه ها و قیمت شان آگاه هستید، با جست و جوی مغازه به مغازه، سرانجام کاسه چراغ مورد نظر خود را تهیه کنید.

به غیر از این راه می توانید بر اساس علم روز و روش های نوین با تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رایانه خود در خانه و محل کار یا هر جای دیگر در کم ترین زمان ممکن کاسه چراغ مورد نظرتان را سفارش دهید. آن هم به این شکل که ابتدا وارد سایت ” توربو یدک ” به آدرس ” turboyadak.com ” می شوید و به عنوان مثال کاسه چراغ پراید خود را جست و جو می کنید. این سایت به شما، سازندگان مختلف چراغ پراید را با انواع کیفیت و ویژگی ها معرفی می کند. سپس شما می توانید با مقایسه قیمت ها، ویژگی ها و سطح کیفی، قطعه مورد نظر خود را سفارش دهید و به صورت آنلاین هزینه آن را پرداخت کنید. از سویی دیگر در هر موقع از شبانه روز این کار ممکن است و اگر خریدتان بیش از ۲۰۰ هزار تومان باشد، به صورت رایگان در هر جای ایران برای تان ارسال می شود. امروز سامانه توربو یدک یکی از سریع ترین راه های خرید و ارسال قطعه به حساب می آید و حتا بسیاری از تعمیرکاران هم از این سامانه استفاده می کنند. یکی از ویژگی های خرید مجازی قطعه از سایت توربو یدک، دریافت گارانتی تضمین اصالت و کیفیت قطعه است و این وبسایت رسمی به شما تضمین پایین ترین قیمت را می دهد.

پس امروز می توان بسیاری از نیازهای قطعاتی خودروی خودمان را بر اساس اطلاعاتی که در فضای مجازی و سایت توربو یدک وجود دارد برطرف کنیم. شما می توانید در این سایت به سراغ مجله اینترنتی « توربو مگ » بروید و اطلاعات خود را در حوزه قطعه ها و نگهداری خودرو افزایش دهید. امروز فروشگاه اینترنتی توربو یدک به عنوان معتبرترین درگاه خرید قطعات خودرو به صورت مجازی شناخته می شود و هر روز به دامنه قطعات و خودروهای تحت پوشش آن اضافه می شود. قراردادهای مستقیم قطعه سازان و واردکنندگان قطعات خودرو با این فروشگاه اینترنتی باعث شده قیمت های مشابه و گاهی پایین تر از بازار قطعات را در توربو یدک پیدا کنید.

رپورتاژ آگهی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.