نگاه اجمالی به فوتون ساوانا

نگاه اجمالی به فوتون ساوانا
فوتون ساوانا به عنوان محصول تولیدی عظیم خودرو در آستانه عرضه به بازار است، به این بهانه بد نیست به صورت اجمالی با برخی ویژگی ها و مشخصات آن آشنا شویم.
نمای خارجی
در برخورد اول با ساوانا اگر یک شخصیت خودرویی باشید، بلافاصله متوجه ویژگی بصری آشنایی در طراحی کلی نمای خارجی خودرو خواهید شد حتی اگر ندانید که سبک و المان‌های طراحی ساوانا از کجا آمده است. نمای خارجی ساوانا طراحی ساده و محافظ‌کارانه‌ای دارد که جای هیچ ایرادی را باز نمی‌گذارد
نمای خارجی فوتون با الهام از شاسی‌بلند سایز متوسط تویوتا فورچونر نسل اول (۲۰۰۵-۲۰۱۵) البته با اعمال تغییرات شکل گرفته است از این رو طول، عرض و ارتفاعی برابر با ۴۸۳۰×۱۹۱۰×۱۸۸۵ میلی‌متر و فاصله بین محورها برابر با ۲۷۹۰ میلی‌متری دارد که در مقایسه با فورچونر از هر نظر بزرگ‌تر است و این بزرگی تاثیر مثبتی در فضای داخلی خودرو نیز دارد.
نگاه اجمالی به فوتون ساوانا
نمای داخلی
نمای داخلی آن در نگاه اول بسیار جادار و ساده است اما این سادگی به معنای ظاهر خسته‌کننده و خشک نیست چراکه سادگی آن همچنان با الهام‌گیری از ساخته‌های آسیای شرق است. ادوات کنترلی سیستم مولتی مدیا با مانیتور ۶ اینچی لمسی با توان پخش از طریق DVD یا پورت USB، مجهز به سیستم ردیاب GPS و پورت‌های اتصالی AUX و iPod ساوانا برای افراد خودرویی بسیار آشنا است. پنل کنترلی این سیستم با کمی زاویه و به شکل شیب‌دار زیر مانیتور تعبیه شده و الهام‌گیری مستقیم فوتون از سبک طراحی محصولات نیسان-اینفینیتی در حدود سال‌های ۲۰۰۵ را نشان می‌دهد که هنوز هم کهنه نشده و جذاب است.
نگاه اجمالی به فوتون ساوانا
ساوانا ۷ نفره (۳ ردیف صندلی) است و از این رو سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک آن در جلو و عقب (ردیف سوم) به‌صورت مجزا عمل می‌کند که از طریق دستور سرنشینان جلو روشن و از سوی سرنشینان ردیف سوم قابل تنظیم است. کمی پایین‌تر بر کنسول میانی اهرم تعویض دنده و کلیدهای کنترلی سیستم دو‌دیفرانسیل، کنترل کشش، کنترل فرود از شیب (HDC) و حالت تعویض دنده در سه حالت اکو، اسپرت و برف قرار گرفته است. با نگاهی مختصر به این چیدمان و توجه به سیستم پیشرفته گیربکس هوشمندTOD 4WD به‌سادگی می‌توان در یافت با یک شاسی بلند حقیقی و نه یک کراس‌اوور طرف هستید.
مشخصات فنی
این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی یورو ۵ و مجهز به توربوشارژ بهره می برد وزن آن ۱۹۹۰ کیلوگرم در مدل اتوماتیک و ۱۹۷۰ کیلوگرم برای مدل دستی است . گیربکس ساوانا یک نمونه اتوماتیک دارای تیپ ترونیک (تعویض دستی) ۶ سرعته ازساخته‌های ZF آلمان است .
زیربندی ساوانا با توجه به مهندسی معکوس از فورچونر کاملا مشابه ساخته شده است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل بازو بلند و در عقب از نوع یکپارچه ۵ نقطه اتصالی (۵-Link) است. ذات این سیستم تعلیق ارائه دو ویژگی آسایش و مانورپذیری آفرود در سطحی قابل قبول است که در بیشتر شاسی‌بلندهای توانمند جهان از جمله جیپ و‌ هامر نیز بسیار استفاده شده است.
همچنین سیستم کنترل پایداری ESP شامل سیستم های ABS و TCSو EBD نیز به عنوان یکی دیگر از آپشن های مهم این خودرو محسوب می شود.
گفتنی است این خودرو در آینده نزدیک توسط شرکت عظیم خودرو تولید خواهد و می توان از پشتوانه خدمات پس از فروش و تولید همزمان مدل های به روز این خودرو با شرکت فوتون چین به عنوان مزیت اصلی این خودرو نام برد.
جهت اطلاع از جزییات بیشتر می توانید به آدرس foton.azimkhodro.com مراجعه نمایید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.