اولین ملاقات با رنو کولئوس در ایران

اولین ملاقات با رنو کولئوس در ایران
همزمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، شرکت نگین خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند اولین بررسی را از کولئوس جدید داشته باشند. در این برنامه تست تلیسمان هم به عنوان جدیدترین سدان رنو حضور داشت. این برنامه که از ساعت حدود ۱۰:۳۰ صبح آغاز شد تا ساعت ۱۲ به طول انجامید.
رنو کولئوس نسل جدید به موتور ۲.۵ لیتری ۱۷۱ اسب بحار مجهز است و گیربکس CVT ایکس ترونیک دارد. این خودرو دو دیفرانسیل این بار سایزی متفاوت از گذشته خود به بازار جهانی آمده و رقیب هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل و هوندا CR-V می شود. البته که با توجه به مشخصات فنی، برخی ویژگی های اتاق و قیمت در بازار جهانی کولئوس جدید می تواند با تویوتا راو۴ هم رقابت کند. اما در ایران به خاطر نوع قیمت گذاری آن ها، اختلاف قیمتی بیش از ۵۰ میلیون تومان برای نسخه های فول این دو خودرو پدید آمده است. برای همین نمی توان در بازار ایران تویوتا راو۴ را با کولئوس، رقیب مناسبی در بازار دانست.
اولین ملاقات با رنو کولئوس در ایران
فضای تست به شکلی بود که با توجه به شرایط، بیشتر تست های On Road و اولیه از کولئوس گرفته شد. اکثر خبرنگاران و رانندگان ترجیح دانند که در فضای تست پارامترهایی چون نرمی در کفی، نوع تعویض دنده، هوشمند بودن پدال گاز، پایداری و هندلینگ را مورد بررسی قرار دهند.
ابتدا سعی کردیم خاطرات سفر فرانسه را با دقایقی رانندگی عادی با کولئوس زنده کنیم. خودرویی که چند ماه پیش برای اولین بار توسط خبرنگاران ایرانی در جاده های فرانسه به چالش کشیده شد. نرمی و بی صدا بودن رنو کولئوس در سطح خوب و قابل قبولی است و بدیهی است که نظر هر فردی را به سمت خود می کشاند. طراحی متفاوت این خودرو که الگو گرفته از خط فکری جدید طراحان این شرکت است، تا به امروز توانسته نظر بسیاری را در نگاه اول به سمت خود بشکاند. کیفیت مناسب قطعات داخلی و بیرونی خودرو برای یک کراس اوور ۲۰۰ میلیون تومانی باعث می شود تا حس خوبی از کیفیت داخل کولئوس به سرنشینان دست دهد. بعد از چند دور دست گرمی، نوبت آن رسیده بود که حالت ECO خودرو را خاموش کنیم و کمی پرگاز با آن رانندگی کنیم.
اولین ملاقات با رنو کولئوس در ایران
شتاب مناسب این خودرو برای یک کراس اوور کلاس D واقعا خوب و مناسب است. البته که هیچ وقت با کولئوس شتابگیری با شاسی بلندهای شش سیلندر را به خاطر نمی آورید و دوران خوش آن ها دیگر زنده نمی شود. بعد از هشت بار مسابقه درگ با هیوندای سانتافه MPi 178 اسب بخار، به طور قطع می توان گفت که شتاب اولیه و ثانویه کولئوس از سانتافه بهتر است. بر خلاف اینکه افراد ماشین باز خودروهای با گیربکس CVT را آنچنان دوست ندارند، ولی باید گفت که گیربکس ایکس ترونیک کولئوس جذابیت خاص خود را دارد. شما می توانید در هنگام تخت گاز رفتم با قابلیت ایکس ترونیک آشنا شوید که مانند یک گیربکس عادی دنده عوض می کند و شتاب خوبی را به شما می دهد.
اولین ملاقات با رنو کولئوس در ایران
همچنین با قرار دادن دسته دنده در حالت تیپ ترونیک، می توانید ۷ دنده این خودرو را به صورت اختیاری تعویض کنید. تست هندلینگ یا همان فرمان بازی ساده خودمان، چیزی بود که ما را مجذوب کولئوس کرد. این خودرو از نظر هندلینگ در سطح خوب و قابل توجهی قرار دارد و به راحتی می توان گفت که گاهی از برخی رقبا، یک سر و گردن بالاتر است. همچنین عملکرد دقیق سیستم تقسیم نیرو اتوماتیک چرخ ها و کنترل پایداری الکتریکی باعث می شود تا شرایط اضطراری، کو.لئوس همچنان تحت کنترل راننده باشد. وجود امکانات خوبی چون سقف پانارومیک، سنسور پارک جلو و عقب، صندلی های برقی جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، تودزوی چرم، استارت دکمه ای، نمایشگر RLINK2، دوربین عقب، درب صندوق برقی با سنسور حرکتی پا، رادار نقطه کور، اتوپارک و… باعث شده تا امروز قیمت ۱۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی این خودرو توجیه داشته باشد.
اولین ملاقات با رنو کولئوس در ایران
همچنین فیلم درگ سانتافه و کولئوس در کانال رسمی گروه مستند اسب بخار موجود است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
۱ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.