صادرات خودروهای تجاری در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت

صادرات خودروهای تجاری در دستور کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت
وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد : یکی از سیاستهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادرات خودروهای تجاری است و این صرفا از طریق محصولات بروز و ترجیحا با مشارکت شرکتهای خارجی امکان پذیر خواهد بود.
مهندس محمد رضا نعمت زاده در بازدید از نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در شهر آفتاب افزود : ما تحول زیادی را در خودروهای تجاری و سنگنن می بینیم و این از دو لحاظ برای ما اهمیت دارد یکی برای جایگزینی خودروهای فرسوده که مصرف سوخت بالا دارند که اگر اینها جایگزین شوند تقریبا سوخت آن به نصف کاهش می باید و نیز از لحاظ توسعه صنعت ، ساخت و ساز و امکان صادرات ، چون ما در خودروهای تجاری عملا صادراتی نداشتیم ولی یکی از سیاستهای وزارت صنعت ، معدن و تجار صادرات خودروهای تجاری است .
به گزارش شاتا : وی با اشاره به بازدید اخیر نخست وزیر سوئد از یکی از خودرو سازهای داخلی گفت : قرار شده سرمایه گذاری جدید برای توسعه ساخت داخل خودروهای تجاری موجود و هم ساخت موتور با شمخصات جدید و روز انجام شود.
نعمت زاده افزود : خوشبختانه امسال نمایشگاه خودرو در نمایشگاه آفتاب و در سالنهای جدید با حضور فعال تر و گسترده تر بازدید کنندگان برگزار شد.
وی ادامه داد: در کنار این ، فضای باز اقتصادی و کسب و کار است که هم خودرو سازهای داخل با محصولات جدید و هم خودرو سازهای خارجی حضور دارند.البته سیاست ما بر این است که هر آنچه اقتصادی است به سمت تولید داخل سوق دهیم ، هم تولیداتی که هست سهم ساخت داخل بیشتر شود و واحدهای جدیدی را هم به تولید داخل تشویق کنیم.
نعمت زاده تصریح کرد : البته برخی خودروهای خاص و گران قیمت چندان اقتصادی نیست و کماکان می تواند مثل گذشته وارداتی باشد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت اضافه کرد:در خودروهای سواری هم می بینید که روز به روز تنوع جدیدی به وجود می آید و از اول سال آینده خودروهایی که به صورت مشترک با سرمایه گذاران خارجی و ایرانی تولید می شود با استاندارد روز به بازار عرضه خواهیم داشت.
نعمت زاده در ادامه اظهار کرد : تقاضای من این است که مصرف کنندگان به صنعتگران داخلی اعتماد کنند و سعی کنند حتما محصولات داخلی به ویژه خودروهای داخلی را خریداری کنند.
وی یادآور شد : سعی ما این است که طبقه متوسط و پایین تر بتوانند از محصولات تولید داخلی بهره مند شوند.
وارد کنندگان خودرو باید دارای امکانات و تعمیرگاه باشند
مهندس نعمت زاده در پاسخ به سوالی در زمینه ایجاد محدودیت برای وارد کنندگان خودرو و لزوم داشتن مجوز از شرکتهای مادر گفت : قانون خودروی کشور می گوید وارد کنندگان باید دارای امکانات و تعمیرگاه باشند و بنابر این آن دسته که هیچ امکاناتی نداشتند و وارد کننده بودند و در دوران تحریم خودرو وارد کرده اند و کنترل نشده اند ما از تاریخ برجام به آنها فرصت کافی دادیم که مجوز نمایندگی بگیرند و امکانات تعمیرگاهی ایجاد کنند و آنهایی که تعمیرگاه و خدمات بعد از فروش داشته باشند قطعا می توانند ادامه دهند اما کسی که فقط می خواهد وارد کند و سود ببرد این مغایر قانون است.
نعمت زاده در زمینه تعرفه واردات خودروهای هیبریدی گفت :تعرفه واردات این خودروها تغییری نکرده و تعرفه صفر است و فقط مالیات بر ۴ درصد را می دهند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.