قرارداد بنز و ایران خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود

انعقاد ۶ قرارداد خودرویی در پسابرجام/ قرارداد بنز و ایران خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود
رییس سازمان گسترش و نوسازی گفت:صنعت خودرو از فرصت های برجام به خوبی استفاده کرد و قرارداد بنز و ایران خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، منصور معظمی در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور، امروز در زندگی تک تک ما نقشی جدا نشدنی دارد، گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی در شش ماهه اول امسال رشد اقتصادی ٧ درصدی اعلام شده که دو بخش نفت و گاز و صنعت پیشران بوده است.
وی ادامه داد: بررسی بخش صنعت نشان از نقش بالای صنعت خودرو در این حوزه دارد و این نشان می دهد که دولت اهتمام خاصی برای توسعه صنعت خودرو کشور دارد.
معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه امروز خودرو دیگر یک وسیله لوکس به حساب نمی آید، افزود:با این شرایط به دولت، وزارت صنعت و از همه بالاتر به مردم و مصرف کنندگان حق دهید که از من و شما سوال کنند و نسبت به تولیدات این بخش زبان به شکوه بگشایند، آنها انتظار بیشتری دارند.
معظمی با اشاره به اینکه باید ببینیم چگونه می توانیم با مشارکت بیشتر صنعت خودرو را اعتلا بخشیم، خاطرنشان کرد:به عنوان کسی که از نزدیک در جریان کارهای وزیر صنعت هستم گواهی می دهم که ایشان دغدغه جدی نسبت به اعتلای صنعت خودرو کشور دارند.
وی تاکید کرد:با سرافرازی اعلام می کنم که در سال ٩۵ با وجود همه تنگناها و مشکلات، صنعت خودرو کشور سال خوبی را پشت سر گذاشته و توفیقات خوبی داشته است.
رییس سازمان گسترش و نوسازی با بیان اینکه مردم در آینده از تصمیماتی که امروز مدیران صنعت خودرو کشور گرفتند به نیکی یاد خواهند کرد، ادامه داد:هدف ما در صنعت خودرو رضایتمندی مردم است.
معظمی تصریح کرد:در سال ٢٠١۶ در دنیا ٩٣ میلیون خودرو تولید شد که گردش مالی معادل دو هزار میلیارد دلار بوده است و در این میان از این بخش به دولت ها ۵٠٠ میلیارد دلار مالیات می دهند که این نشان دهنده جایگاه صنعت خودرو در جهان است.
وی با اشاره به اینکه در جهان به ازای هر ١٢١ نفر یک خودرو وجود دارد، گفت: درایران به ازای هر ٢١٠ نفر یک خودرو وجود دارد بنابراین ظرفیت قابل توجهی در بازار ایران وجود دارد.
معاون وزیر صنعت گفت: این ارمغان را به شرکت های بزرگ می دهم که سیاست دولت در بخش خودرو توسعه بخش خصوصی است.
وی به رشد ۴٠ درصدی تولید خودرو در سال جاری اشاره و تاکید کرد:تا پایان سال جاری میزان تولید خودرو به یک میلیون و ٣٠٠ هزار دستگاه می رسد و طرفیت های بیشتری نیز وجود دارد.
معظمی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های ابلاغی در صنعت خودرو باید بتوانیم تسهیلات بیشتر ارایه و خودرویی را که مورد علاقه مصرف کنندگان است تولید کنیم، اظهار کرد:برجام را یک فرصت طلایی می دانم که فضای مناسبی را برای تعامل بین شرکت های ایرانی و شرکای آنها ایجاد کرده است وباید توجه کرد که پس از برجام صنعت خودرو توانست توفیقات خوبی را کسب کند.
معاون وزیر صنعت در پاسخ به برخی سوالها مبنی بر اینکه چرا فقط با بعضی از کشورها منعقد شده است، خاطرنشان کرد:پاسخ من این است که بازار ایران به روی همه کشورها باز است و ما هیچ محدودیتی برای تولیدکنندگان و شرکت های خارجی نداریم اما اجازه نمی دهیم که شرکت های خودرویی به واردات خودرو به ایران بسنده کنند بلکه معتقدیم باید مشارکت داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ملزومات مشارکت شرکت های ایرانی با خارجی ها صادرات است، و باید تولید با هدف صادرات صورت بگیرد، تاکید کرد:شرط دیگر استفاده حداکثری از توان داخلی یعنی افزایش سهم ساخت داخل است.
معظمی شرط دیگر را تحقیق و توسعه عنوان و تاکید کرد: ما بنا نداریم تولید کننده باشیم ما باید خودروساز باشیم و در این راستا در تمام قراردادهایی که تا به امروز منعقد شده بر تحقیق و توسعه تاکید شده است.
معاون وزیر صنعت خدمات پس از فروش را شرط دیگر برای همکاری شرکت های داخلی و خارجی عنوان و اظهار کرد:چه خوشمان بیاید و چه نیاید باید بگویم که هنوز نتوانستیم رضایت مشتری را جلب کنیم.
وی به قراردادهای خودرویی در پسابرجام اشاره و اضافه کرد:ایران خودرو با پژو قرارداد بست و اولین محصول اسفندماه به بازار می آید،سایپا با سیتروئن قرارداد بست که محصول آن نیمه اول سال آینده وارد بازار می شود.
وی به قرارداد ایدرو و رنو اشاره و تاکید کرد: محصول مشترک تا پایان سال ٢٠١٧ و یا سه ماهه اول ٢٠١٨ وارد بازار می شود.
معظمی به پروژه گیربکس اتوماتیک که قرارداد آن بسته شده اشاره و اضافه کرد:تفاهم نامه با فولکس واگن نهایی شده و در آستانه انعقاد قرارداد قرار دارد.
وی همچنین به قرارداد هیوندا با یکی از خودروسازان داخلی اشاره و تصریح کرد:بنز با یکی از خودروسازان به تفاهم نهایی رسیده و قرارداد آن تا پایان سال جاری نهایی می شود.
معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه قراردادهای خوبی در صنعت قطعه سازی بسته شده است، اظهار کرد:خودروهای برقی نیز از دستورات جدی وزارتخانه است و امیدواریم که در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.
به گفته معظمی صنعت خودرو از فرصت های برجام به خوبی استفاده کرد.
وی تاکید کرد:ما می توانیم رضایت مردم و مشتریان را را فراهم کنیم و در سال آینده سیاست ما رضایت مشتریان خواهد بود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.