چرا سایپا و سیتروئن به هم نمی رسند؟

چرا سایپا و سیتروئن به هم نمی رسند؟
گمان می رفت سایپا و سیتروئن در جریان سفر چند ماه پیش کارلوس تابارس مدیرعامل پژوسیتروئن، با یکدیگر قرارداد همکاری مشترک امضا کرده اند، اما ظاهرا چنین اتفاقی رخ نداده و دو طرف فعلا قصد آغاز مشارکت دو جانبه را ندارند.
در باب چرایی این موضوع، گمانه زنی های مختلفی مطرح می شود، اما هیچکدام به تایید رسمی طرفین نرسیده است. با این حال، یکی از مسائلی که در مورد سایپا و سیتروئن بر سر زبان ها افتاده، چالش این دو شرکت در موضوع انتقال تکنولوژی است. بر این اساس گفته می شود در تفاهم نامه اولیه میان این دو خودروساز، اصلا اشاره ای به انتقال تکنولوژی نشده و این موضوع حالا به مانع اصلی در مشارکت آنها تبدیل شده است.
به گزارش خودرو کار : گویا سیتروئن چندان تمایلی به اقدامات عمیق در سایپا به خصوص در حوزه انتقال تکنولوژی نداشته و این موضوع، هم حساسیت سایپا را برانگیخته و هم وزارت صنعت،معدن و تجارت را. این وزارتخانه بارها تاکید کرده که حضور خودروسازان خارجی در ایران منوط به سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی است، بنابراین اگر سیتروئن این الزام را نپذیرد، شاید امکان مشارکت با سایپا و سهم گیری از بازار کشور را از دست بدهد.
این در شرایطی است که پژو علاوه بر قطعی کردن قرارداد خود با ایران خودرو، هم اکنون اولین محصول جدیدش به نام ۲۰۰۸ را نیز راهی خطوط تولید این شرکت کرده تا حضوری جدید را در بازار ایران تجربه کند. با آمدن پژو، گمان می رفت سیتروئن نیز به عنوان یکی از طرف های ائتلاف پژوسیتروئن، فعالیت خود را بدون حاشیه خاصی در سایپا آغاز کند، با این حال گویا این خودروساز راه درازی تا حضور توام با تولید و انتقال تکنولوژی در ایران دارد.
بدون شک اگر سیتروئن نخواهد همکاری عمیقی با سایپا برقرار کرده و تنها به فکر مونتاژ و فروش محصول در بازار ایران باشد، نه افکار عمومی از آن استقبال خواهند کرد و نه وزارت صنعت و نه حتی سایپایی ها.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.