وضع خودروسازان داخلی امیدوارکننده نیست

وضع خودروسازان داخلی امیدوارکننده نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، کیفیت و سرمایه در گردش را دو چالش جدی صنعت خودروسازی اعلام کرد و گفت: تولید خودروهای فاقد کیفیت رقابتی و سرمایه در گردش نامناسب، مشکلات زیادی را پیش روی بازار خودروهای داخلی قرار داده است.
به گزارش ایرنا : عبدالله رضیان از شرایط کنونی خودروسازی در ایران ابراز نگرانی کرد و افزود: متاسفانه شرایط امروز صنعت خودرو ایران چندان امیدوارکننده و رضایت بخش نیست.
وی تاکید کرد مهمترین مشکل صنعت خودرو کیفیت تولیدات داخلی است و گفت: باید خودروسازان محصولاتی با کیفیت بالا و رقابتی تولید کنند تا افزون بر پاسخگویی به نیاز مشتریان داخلی، شرایط خوبی را در بازارهای صادراتی به دست آورند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره چالش سرمایه در گردش صنعت خودرو ایران افزود: متاسفانه وجود این مشکل موجب افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان و رشد مطالبات معوق واحدهای قطعه سازی شده است.
رضیان اضافه کرد: امروز باید منابع مالی مناسبی برای تامین سرمایه در گردش در اختیار خودروسازان بویژه قطعه سازان قرار گیرد.
وی تاکید کرد با انعقاد قرارداد همکاری با پژو و سیتروئن و در آینده نزدیک با شرکت رنو، می توان دورنمای خوبی را برای صنعت خودرو ایران ترسیم کرد.
این نماینده مجلس پیش بینی کرد همکاری های جدید خودرویی بر روند فعالیت قطعه سازان داخلی و اشتغالزایی کشور نقش موثری داشته باشد و موجب رونق و بهبود شرایط قطعه سازی کشور شود.
وی از وضع ارایه خدمات پس از فروش در صنعت خودرو انتقاد کرد و گفت: به دلیل شرایط انحصاری حاکم بر بازار خودروهای داخلی، وضعیت فروش و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو ایران چندان رضایت بخش نیست.
وی افزود: نظارت ناکافی بر بخش خدمات پس از فروش موجب شده است همچنان خدمات مناسب و با استاندارد بالا در این بخش ارایه نشود.
رضیان گفت: امروز با توجه به نگاه موجود درباره تولیدات جدید، باید کیفیت محصول و خدمات پس از فروش خودروسازان افزایش یابد و این امر با اجرای الگوهای موفق و نظارت شرکت های خارجی طرف قرارداد ممکن می شود.
وی درباره هدفگذاری ۳۰ درصدی تولیدات جدید در همکاری با شرکت های خارجی اضافه کرد: باید کیفیت تولیدات و ارایه خدمات پس از فروش ارتقا یابد تا خودروهای جدید نیز در بازارهای خارجی مورد توجه مشتریان قرار گیرند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با موضوع فروش و خدمات پس از فروش، بیست و چهارم و بیست و پنجم بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین گزارش خود درباره خدمات پس از فروش اعلام کرد: در یک پژوهش، با بیش از ۵۶۰ هزار نفر از مشتریانی که به نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش ۲۲ شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سواری مراجعه کرده اند،‌ مصاحبه شد.
بر اساس این گزارش، بیشترین انتقاد مشتریان متوجه کمبود یا نبود قطعات یدکی، ‌هزینه تراشی بی مورد، انجام ندادن کار یا رفع ایراد، کیفیت پایین قطعات و تعمیر و همچنین کمبود نمایندگی های مجاز بود.
رضایت مشتریان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۹ دهم درصد افزایش یافت.
در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش، شاخص هایی مانند زمان صرف شده برای تعمیر، برخورد و پاسخگویی، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات و توزیع شبکه خدمات پس از فروش بررسی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.