یکه تازی سوناتا، دوباره شروع می شود؟

سوناتا هیبریدی بزودی به خیابان ها می آید
هیوندای سوناتا LF را می توان در روزهای اول ورود به بازار ایران، خودرویی محبوب معرفی کرد.
سدان کره ای که از نظر امکانات و طراحی در سطح خوبی قرار داشت و آن روزها با قیمتی حدود ۱۶۵ میلیون تومان، سطح به نسبت بالایی را از رفاه و آپشن در اختیار مشتری قرار می داد. ولی با پررنگ شدن حضور خودروهایی چون تویوتا کمری هیبرید و کیا اپتیما JF، شاهد آن بودیم که خرید و فروش این خودرو کمی کمرنگ شد و از طرفی واردکننده های شخصی هم سرمایه خودرو را از ورود سوناتا LF خارج کردند. حال چند روزی که سوناتا LF دوباره به بازار خودرو برگشته است و از طرفی متمایز از رقبا به حساب می آید. سوناتا این بار با نسخه هیبرید مدل ۲۰۱۷ خود به بازار آمده است که ابتدا شرکت پاکرو پای این خودرو را به ایران بازکرده بود. امروز سوناتا هیبریدی در بازار تهران قیمتی بین ۱۷۵ تا ۱۸۵ میلیون تومان دارد و از نظر امکانات و فناوری در سطح خوبی قرار گرفته است.
سوناتا هیبریدی بزودی به خیابان ها می آید
موتور این خودرو دو لیتری بوده و به فناوری GDi مجهز است و در کنار یک موتور برقی کار می کند. موتور بنزینی ۱۵۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۹۳ نیوتن متر و موتور الکتریکی، ۵۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر تولید می کند. مصرف سوخت سوناتا هیبرید ۴.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹.۳ثانیه ثبت می کند.
سوناتا هیبریدی بزودی به خیابان ها می آید
امکاناتی نظیر سقف پاناورمیک، شش کیسه هوا، صندلی های جلو برقی با حافظه صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی جلو، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، ترمز پارک برقی، تنظیم حالت رانندگی، چراغشوی، زنون، رادار نقطه کور، سیستم صوتی حرفه ای، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، کروزکنترل، رینگ ۱۸ اینچی، تودروزی چرمی، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی، سیستم خوشامد گویی و… در سوناتا LF هیبریدی دیده می شود. با توجه به اینکه تویوتا کمری هیبرید این روزها در بازار کمیاب شده است و از طرفی نسخه های موجود آن قیمتی بین ۲۰۲ تا ۲۲۵ میلیون تومان را دارند، می توان پیش بینی کرد که سوناتا هیبرید با ظاهری به نسبت جذاب می توان سهم خوبی از بازار بدست آورد. از طرفی برتری فنی این خودرو نسبت به کیا اپتیما JF به عنوان برگ برنده ای برای سوناتا هیبریدی محسوب می شود. پیش بینی می شود که این خودرو در صورت معرفی صحیح به مشتریان، می تواند سهم خوبی از بازار سدان های کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان بگیرد.
سوناتا هیبریدی بزودی به خیابان ها می آید

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.