جدیدترین کراس اوور MG به گوانجو آمد

MG ZS
در این دوره از نمایشگاه خودرو گوانجو، ام جی که به عنوان برند تحت مالکیت سایک به حساب می آید، حضور پررنگی را از خود به نمایش گذاشت. در غرفه سایک- ام جی شاهد ازدحام جمعیت بودیم و مدل های مختلف تولیدی این برند در نمایشگاه حضور داشتند. با توجه به سلیقه بازار چین، بسیاری از بازدیدکنندگان به سمت خودروهای کراس اوور این برند می رفتند. جالب است بدانید که MG GS در چین با موتور ۱.۵ لیتری توربو طرفداران خاص خود را دارد و در برخی شهرها نسبت به مدل قوی تر ۲.۰ لیتری فروش بیشتری را ثبت کرده است.
MG ZS
در چند ماه گذشته، برخی رسانه های خارجی تصاویری از خودرو کراس اوور جدید MG منتشر کرده بودند که در حال تست و بررسی جاده ای و شهری بود. از طرفی با آغاز فعالیت شرکت ام جی پارس در ایران، مدیران این شرکت ایرانی-چینی در نشست خبری خود اعلام کردند که برای سال ۲۰۱۷، ام جی و سایک کراس اووری با ابعاد کوچکتر از GS به بازار جهانی معرفی می کنند. حال با گذشت چند ماه این وعده محقق شد و در نمایشگاه خودرو گوانجو، MG از کراس اوور جمع و جور خود با نام ZS رونمایی کرد. این خودرو از نظر ابعاد تا حد زیادی به نیسان جوک، سانگ یانگ تیوولی، مزدا CX-3 و… شباهت دارد و به احتمال زیاد در سال ۹۶ وارد بازار ایران می شود. با توجه به اینکه حضور این خودرو با مونتاژ در ایران همراه است، احتمال داده می شود که قیمت این کراس اوور چینی- انگلیسی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار ایران باشد.
کمپانی سایک- ام جی پیشرانه های بنزینی جالبی را برای این خودرو انتخاب کرده اند. موتور سه سیلندر یک لیتری توربو که ۱۲۳ اسب بخار مفید را با گشتاور ۱۶۹ نیوتون متر تولید می کند. پیشرانه قوی تر همان موتور ۱.۵ لیتری توربو MG GS است که ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه تا به امروز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را دارد و احتمالا در آینده نزدیک نسخه دو دیفرانسیل آن به بازار معرفی می شود. ZS از سال ۲۰۱۸ وارد بازار انگلیس می شود و با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۹۵۰ پوند به فروش می رسد. این نوع قیمت گذاری باعث شده تا ام جی ZS حدود ۴ هزار پوند از نیسان جوک ارزانتر باشد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.