BYD ایران را پایگاه صادراتی خود کرد

BYD ایران را پایگاه صادراتی خود کرد
قرارداد همکاری کارمانیا و BYD چین برای مونتاژ و عرضه خودروهای برقی و هیبرید در بازار ایران با حضور پویا سالاری مدیرعامل کارکانیا و ای دی هانگ مدیر فروش خاورمیانه و آفریقا BYD امضا شد.
بر اساس این قرارداد قرار است در فاز دوم همکاری کارمانیا و BYD، خودروهای برقی و هیبرید این شرکت وارد و در بازار ایران عرضه شود. در نشست خبری این مراسم، سالاری مدیرعامل کارمانیا با اشاره به سابقه همکاری این ۲ شرکت گفت: نزدیک به یک سال و نیم است که با “بی وای دی” همکاری خود را آغاز کردیم و در این مدت کوتاه توانستیم رکوردهای بزرگی از جمله تاسیس صفر تا ۱۰۰ کارخانه خط تولید ظرف مدت ۷ ماه و تولید BYD S6 در این کارخانه اشاره کنیم. وی در مورد عرضه نخستین محصولات تولیدی خودروسازی کارمانیا به مشتریان گفت: طی ۱۰ روز آینده نخستین محصولات خود را به مشتریان عرضه می کنیم و تاخیر ۲ ماهه خود را ضمن عذرخواهی به دلیل برخی مشکلات پیش بینی نشده، با عرضه خودروی با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان جبران خواهیم کرد.
مدیرعامل کارمانیا با اشاره به شروع فاز جدید همکاری این شرکت با BYD گفت: این قرارداد همکاری در حوزه مونتاژ و واردات خودروهای برقی و هیبرید به بازار ایران خواهد بود و در فاز بعدی BYD همکاری خود را با کارمانیا با سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در قالب ایجاد خط تولید و سرمایه در گردش گسترش خواهد داد. سالاری با اشاره به برنامه تولید و همکاری کارمانیا با BYD تاکید کرد: کارمانیا بر خلاف برخی از خودروسازان خصوصی کشور، فقط با یک شرکت(BYD) همکاری خواخد داشت و طبق برنامهریزی صورت گرفته در سال جاری ۳ هزار دستگاه خودرو، سال آینده ۱۰ هزار دستگاه و در پایان ۳ سال ۴۰ هزار دستگاه خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم تولید خواهد شد.
وی همچنین به واردات اتوبوس و تاکسی های برقی BYD به ایران اشاره کرد و گفت: برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرهای ایران و کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی قرار است اتوبوسها و تاکسی های برقی BYD از طریق کارمانیا وارد و عرضه شود و در همین راستا نخستین اتوبوس برقی تا ۲ ماه دیگر برای تست در شهرهای مختلف وارد ایرانمی شود.
BYD ایران را پایگاه صادراتی خود کرد
مدیرعامل کارمانیا با اشاره به رقابت سخت خودروسازان در بازار سال آینده خودرو گفت: با ورود خودروهای جدید پژو، رنو و خودروهای جدید چینی، رقابت سختی در سال آینده با رقبا خواهیم داشت اما با قیمت گذاری مناسب، کیفیت بالای محصولات و خدمات پس از فروش در شان مشتریان تلاش می کنیم در بازار پیروز باشیم. وی تاکید کرد: هر شرکتی در ۳ اصل قیمت مناسب، کیفیت بالای محصولات و خدمات پس از فروش خوب عمل کند قطعا در بازار موفق خواهد شد و ما تلاش می کنیم طوری عمل کنیم که رقبا مجبور به ارتقا سطح کیفیت و خدمات محصولات خود بشوند و در نهایت این به سود مشتریان بازار خودرو ایران خواهد شد. در همین راستا ای دی هانگ، مدیر فروش BYD در خاورمیانه و آفریقا در مورد جزییات قرارداد همکاری یا کارمانیا گفت: ایران پایگاه صادرات ما در منطقه آسیای مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد شد و ما از طریق کارمانیا محصولات خود را مونتاژ و در این بازارها عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به ورود خودروهای BYD F3 و سانگ به بازار ایران گفت: این ۲ مدل خودرو که از جدیدترین محصولات شرکت ما محسوب می شود، به زودی برای عرضه در بازار ایران و صادرات به دیگر کشورها وارد ایران می شود. هانگ در پاسخ به این سوال مبنی بر علت انتخاب ایران برای پایگاه صادراتی شدن BYD گفت: ایران به دلیل ثبات اقتصادی و امنیت بالا و همین طور وجود زیرساختهای لازم و دسترسی به آبهای آزاد از طرف ما به عنوان پایگاه مناسب برای صادرات به منطقه ارزیابی و در همسن راستا کارمانیا شریک تجاری ما شد.
در انتهای نشست خبری، سالاری با اشاره به افزایش ساخت داخل. قطعات خودروهای مونتاژ شده BYD در بم گفت: ما قطعه سازان توانمندی در داخل کشور داریم که مورد تایید شریک تجاری ما هم هستند و در راستای قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت، داخلی سازی قطعات خودروهای خود را به سرعت افزایش داده و به حدود ۴۰ درصد خواهیم رساند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.