آیا رنو مگان های ثبت نامی به دست مشتریان می رسد؟

شرکت نگین خودرو از مگان جدید رونمایى کرد
با انتشار خبر آغاز تحویل رنوهای وارداتی، برخی مخاطبان اسب بخار این سوال را مطرح کردند که آیا بر اساس پیش فروش رنو مگان ۲۰۱۸ در ماه های گذشته، نگین خودرو این سدان جدید را به مشتریان تحویل می دهد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در خبرهای قبلی اسب بخار به این نکته اشاره شده بود که نگین خودرو هیچ وقت پیش فروش رنو مگان ۲۰۱۸ را به صورت رسمی اعلام نکرده و حتی طرح فروش و بخشنامه مشخصی را بر روی سایت خود و فضای رسانه ای منتشر ننموده است. از طرفی طبق اطلاعات موجود بر روی سایت سازمان حمایت، نگین خودرو مجوز پیش فروشی را برای رنو مگان نداشته و وقتی هم که آخرین وضعیت قابل نمایش درگاه ثبت سفارش را به خاطر می آوریم، باز هم این شرکت نمی توانسته تا مگان ۲۰۱۸ را ثبت سفارش کند.
از طرفی آرش آریا، مدیر بازاریابی و فروش شرکت نگین خودرو، روز گذشته اعلام کرده است که عملیات حمل خودروهای رنو کولئوس، تلیسمان و داستر به ایران، رو به اتمام بوده و شرکت نگین خودرو تشریفات گمرکی و ترخیص را آغاز نموده است.
به عبارت ساده این روزها نگین خودرو و واحد فروش این شرکت تمام سعی خود را بر این گذاشته تا هرچه سریعتر رنو کولئوس، تلیسمان و داستر را به خریداران تحویل دهد و تعهدات رسمی و اصلی خود به مشتریان را به عمل نزدیک نماید. اما در میان نام خودروهای اعلام شده از جانب نگین خودرو و همچنین تصاویر موجود از انبار محصولات این شرکت، خبری از تحویل رنو مگان به مشتریان نیست.
از طرفی رنو مگان ۲۰۱۸ چند وقتی است که با پلاک گذر موقت برای انجام تست های فنی به ایران آمده و گویا مراحل آزمایشی آن هنوز به اتمام نرسیده است. برخی حتی احتمال می دهند که با توجه به ممنوع شدن ثبت سفارش خودرو، دیگر اجازه ورود به محصولات جدید رنو داده نشود و پروژه خودروهای جدیدی چون مگان و کپچر فاز ۲ نیز به حالت تعلیق درآید.

در نهایت می توان گفت که با توجه به گفته ها و شنیده ها و همچنین اطلاعات به دست آمده، گویا قرار نیست که رنو مگان ۲۰۱۸ به دست مشتریان برسد و حداقل می دانیم که در سری جدید تحویل نگین خودرو این اتفاق نمی افتد. البته یکی مقصران اصلی نارضایتی به خاطر تحویل رنو مگان ۲۰۱۸، خودِ مشتریانی هستند که بدون تحقیق و حتی کمترین اطلاع حاضر هستند تا پول را پیش از اعلام بخشنامه رسمی به حساب شرکت واریز کنند و با این کار فکر کنند که بهتر از سایر افراد مسائل مربوط به اقتصاد را درک می کنند. با اینکه نگین خودرو امروز مشکلی برای بازپرداخت وجوه مشتریان ندارد، اما بدیهی است که پیش خرید خودرو آن هم قبل از انجام مراحل ثبت سفارش و حتی نامشخص بودن ورودش به بازار ایران، کار عاقلانه ای نیست.
امروز این مشکل نه تنها برای خریداران رنو مگان پیش آمده است، بلکه در آینده نزدیک منتظر آن باشید که خریداران خودروهای چینی چون هن تنگ هم نتوانند به خودروشان برسند.

برای تماشای ویدیو تست و بررسی رنو مگان ۲۰۱۸ در پاریس توسط اسب بخار می توانید بر روی لینک کلیک کنید.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.