مینیاتور / رنو 5

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مینیاتور نام برنامه ای از گروه مستند اسب بخار است که در آن به یکی از جذابترین علاقه ماشین بازها و بررسی ماکت خودروها می پردازیم.در این قسمت،ماکت رنو ۵ توربو را به برنامه آورده ایم.

البته ماکت این قسمت از برنامه مینیاتور یک رنو ۵ معمولی نیست. بلکه شما می توانید در این برنامه جزئیاتی مینیاتوری رنو ۵ توربو و اسپرت را ببینید که در آن سال ها یکی از خاصترین هاچبک های اسپرت بوده است. جالب است بدانید که در دنیای واقعی، رنو ۵ توربو و اسپرت به عنوان یکی از کلکسیونی ترین خودروها به حساب می آید و حتی نسخه های خاصی از آن در برخی کلکسیون های آمریکایی و اروپایی دیده می شود. برخی شنیده ها حاکی از آن است که صدام حسین، دیکتاتور رژیم بعثی عراق، یک دستگاه از این خودرو را در کاخ خود نگهداری می کرده است. برخی از رسانه های غربی می گویند که قیمت رنو ۵ توربو در نسخه های کلکسیونی بیش از ۱۰۰ هزار دلار است و برخی نسخه های کارکرد پایین آن را تا ۷۰ هزار دلار ارزش گذاری کرده اند. یکی از نکات جالب این خودرو نصب موتور آن در میانه و یا همان عقبش است که حس و حال اسپرت رنو ۵ را ارتقا می دهد.
اما اگر امروز به آتلیه های رنو در مراکز مهم دنیا مراجعه کنید و بخواهید یک یادگاری از بازدیدتان داشته باشید، به احتمال زیاد مجذوب ماکت رنو ۵ توربو می شوید. این ماکت از نظر ساخت کیفیت خوبی را دارد و خاطرات و اصالت خوبی را در ویترین شما زنده نگه می دارد. البته که چند ماه پیش قیمت رسمی این ماکت در آتلیه شانزلیزه رنو با جیب ایرانی ها سازگار بود، اما با توجه به بهای یورو امروز همین ماکت ساده قیمت های نجومی را در ایران پیدا کرده است.

برای مشاهده قسمت های پیشین مینیاتور کلیک کنید.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.